Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

IONITY gjør lynlading langt dyrere enn bensin og diesel

Startet av elbil.no, mandag 27. januar 2020, klokken 19:00

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: haggen på onsdag 05. februar 2020, klokken 14:32
Sitat fra: chovden på onsdag 05. februar 2020, klokken 10:47
Men for alle oss som bare kjører 4-5 langturer i året?
for min del har Ionity det beste lynlader tilbudet der jeg kjører mest på langtur, men er de 7-8 ladingene verd å betale fast 189Kr måneden når jeg kun bruker det om sommeren? Nei.
Hadde de hatt en måned for måned løsning hadde det vært mere aktuelt.
Nå segler andre firmaer opp som mye bedre alternativer prismessig, og de kommer nok og til å utvide lynlader tilbudet sitt i samme tempo som de har til nå så for min del utgår Ionity etter gratisåret fra Audi er over
Da velger du selv ut fra det som er mest økonomisk for deg, og som tilfredsstiller kvaliteten på ladeøkten for deg. Så om du er fornøyd med å betale mindre(GK, Fortum, BKK) men kanskje må vente på å få ladde eller må lade på 50 Kwh så gjør du det. Om du har det travelt og ikke gidder og stå i kø så lader du de få gangene det passer best på Ionity. Det er ingen som blir tvunget til å lade hos dem, det er frivillig. Selv om det er dobbelt så dyrt så er det fortsatt forsvinnende lite i forhold til resten av bilholdet. Det som gjør det flott er at tilbudet eksisterer, dvs, vi kan gjennomføre turen på en grei måte.

Utrolig hvor betalingsbvillig enkelte er på andres vegne. Spesielt når de selv sitter i den posisjonen at de tjener på det, tror de selv ihvertfall, f.eks. ved mindre ladekø. Realiteten er vel at høyere salg fremmer enda bedre utbygging, til det beste for alle.

Det er ingen som klager på at det er dyrere enn hjemmelading, for det er forventet. Man skjønner selvsagt at de har andre kostnader, og skal i tillegg tjene inn både investering, drift, lønn og gjerne en fortjeneste på toppen av det i tillegg.

Men det er først og fremst to ting som man reagerer på. Ikke bare legger de seg dyrere enn andre, men de legger seg betydelig dyrere enn andre. I tillegg så bedriver de forskjellsbehandling av kunder, slik at de får noen få kunder med høyere betalingsvillighet.

Når dette dessuten går imot hva flere av oss oppfatter som en sunn forretningsmodell, nemlig at flere kunder = mere salg = mere inntekter, og at pris definitivt er virkemiddelet her, så kan man jammen lure på hva man tenker med hos Ionity og eierne dems.

Legg til at de faktisk har fått betydelig støtte for å bygge ut et europeisk eiet og drevet ladeselskap, der det etter min kunnskap ikke har vært annonsert at dette skal være forbeholdt noen få kunder, men har heller vært fremlagt som et åpent, fritt og uavhengig selskap, så skurrer det betydelig mere.

Da kan man jo spørre om de forledet EU og håpefulle kunder, og derved sikret seg midler på falskt grunnlag. Dette merker folk seg, noe som jager vekk enda mere kunder. Igjen, det høres ut som en meget dårlig håndtering, og det har derfor og kommet frem spekulasjoner om dette egentlig er et grep for å forsinke overgang til elbiler, ved å late som de gjør det motsatte.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

chovden

Problemet mitt er at hvorfor skal jeg betale 189Kr per måned med en 12 måneders kontrakt for å gjøre det alle andre klarer uten noe binding? hvorfor skal audi ta 189kr mnd for å sende en regning til meg? ser at prisen må justeres i forhold til hva den var så de kan drive lønnsomt, men hvorfor ikke legge seg ca der alle andre er uten måneds avgift?
ha en app, legg inn kort, lad, verre burde det ikke være, skru heller opp prisen litt i forhold til det den er ved audi/mercedes eller hvem du har kortet gjennom så hadde jeg overhode ikke hatt noe problem med å bruke Ionity.
Jeg bruker lynlading så lite at jeg kan ikke forsvare den kosten på 189kr mnd for å få lov til å kjøpe billigere strøm/for at audi skal gjøre noe andre klarer med en app

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA