XC40 - Nappa Skinn, Arienne Skinn eller tekstil?

Startet av Fendern, tir 21. jan 2020, kl. 19:47

« forrige - neste »

Fendern

Hva syntes dere om de forskjellige variantene? Hva ville du valgt, og hvorfor?

Trond.m

Det står Nappa / Nubuck. Er ikke Nubuck semsket skinn, men så vidt jeg vet er det stoff som likner Alcantara i sitteflaten. Det er sikkert bra, men litt drøyt å kalle det skinn hvis det ikke er det.

Fendern

Sitat fra: TM på tor 23. jan 2020, kl. 17:21
Det står Nappa / Nubuck. Er ikke Nubuck semsket skinn, men så vidt jeg vet er det stoff som likner Alcantara i sitteflaten. Det er sikkert bra, men litt drøyt å kalle det skinn hvis det ikke er det.

Jeg blir ikke helt klok på Nappa-skinn alternativet selv. Det er vel bare skinn det som er på sidene?

For øvrig klarer jeg ikke bestemme meg for hel-skinn eller den nappa-varianten som er standard... Noen gode for/imot her?

oivindg

Semsket eller Alcantara er behagelig og ikke så glatt, men det er verre å holde reint. Vi har valgt Arienne for enkelhets skyld.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

Oddaa

Sitat fra: oivindg på søn 27. sep 2020, kl. 16:36
Semsket eller Alcantara er behagelig og ikke så glatt, men det er verre å holde reint. Vi har valgt Arienne for enkelhets skyld.
Har hatt et par biler med Alcantara og vært godt fornøyd med det. Lett å tørke av med en fuktig klut, holdbart (etter min målestokk, bytter bil etter 3-4 år) og ikke glatt.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2025 EX30 Twin Performance
2023 iX xDrive40

Ex 2021 XC40 P8
Ex 2017 e-Golf

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA