Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisforskjell på 94ah

Startet av KP, mandag 20. januar 2020, klokken 10:08

« forrige - neste »

hemi

er kampanje + storkunde rabatt, så var det vel 288k nå vel? noen som akkuratt har handla kan vel kommentere

heiho

Sitat fra: hemi på lørdag 25. januar 2020, klokken 19:31
er kampanje + storkunde rabatt, så var det vel 288k nå vel? noen som akkuratt har handla kan vel kommentere

Har du link til denne kampanjen du refererer til? Finner ingenting om det på nettet.

KP

Noen som vet om alle I3 har parkeringssensor foran og bak, eller finns det noen som kun har bak? Har alle "App på telefonen" støtte eller er dette også ekstrautstyr?

Olemann

Ikke alle har sensorer foran.   Ta med parkeringspakken, med både ryggekamera og sensorer begge steder.  Finnes en del billig-biler uten både kamera og sensorer foran.

Pass også på at de første så var noen levert uten hurtiglading,  det var mye som senere kom som standard som var avkryssing i starten. 

Brukt i3 er litt verre enn for eksempel KIA og Hyundai, det er ikke bare snakk om et par pakker med utstyr, men noen sider med avkryssing, som også har variert mye fra 2014 til i dag.



Sitat fra: KP på mandag 27. januar 2020, klokken 11:17
Noen som vet om alle I3 har parkeringssensor foran og bak, eller finns det noen som kun har bak? Har alle "App på telefonen" støtte eller er dette også ekstrautstyr?

Grobian

Sitat fra: hemi på fredag 24. januar 2020, klokken 23:53
Ellers er det ekstremt lite feil på disse, og ikke egentlig noe spesielt du må se etter utover rust på bremseskiver.
Sørg for NORSK bil så du har 5 års!

Ikke minst har du også 5 års garanti på selve bruktkjøpet, samt den resterende nybilgarantien! :-)

KP

Sitat fra: Olemann på mandag 27. januar 2020, klokken 16:56
Ikke alle har sensorer foran.   Ta med parkeringspakken, med både ryggekamera og sensorer begge steder.  Finnes en del billig-biler uten både kamera og sensorer foran.

Pass også på at de første så var noen levert uten hurtiglading,  det var mye som senere kom som standard som var avkryssing i starten. 

Brukt i3 er litt verre enn for eksempel KIA og Hyundai, det er ikke bare snakk om et par pakker med utstyr, men noen sider med avkryssing, som også har variert mye fra 2014 til i dag.



Sitat fra: KP på mandag 27. januar 2020, klokken 11:17
Noen som vet om alle I3 har parkeringssensor foran og bak, eller finns det noen som kun har bak? Har alle "App på telefonen" støtte eller er dette også ekstrautstyr?

Takk, ser nå på finn.no at det er langt fra alle som har sensor både fremme og bak! Noen som vet om det å kunne varme opp bilen før man kjører er noe som eksisterer på alle eller om det også er tilleggsutstyr?

PionerThink

Som mange sier her hadde de tidlige versjonene ikke så mange pakker som de senere årene. På den 2014 modellen vi har så har vi kun sensorer bak, men stor Navi og H&K popanlegg i kombinasjon med stoffseter. Personlig foretrekker jeg stor Navi og H&K anlegg fremfor sensorer foran og bak med ryggekamera og "selvparkering"(Parkeringspakken). Dette er jo sef smak og behag ;)
Er lurt å kopiere VIN nr og bruke en BMW VIN dekoder på nett så du kan få sjekket utstyret på bilen før du vurderer et kjøp. Mener alle har muligheten til forhåndsoppvarming da dette er standard på i3 så vidt jeg vet?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

quandt1960

Sitat fra: KP på tirsdag 28. januar 2020, klokken 09:33
Sitat fra: Olemann på mandag 27. januar 2020, klokken 16:56
Ikke alle har sensorer foran.   Ta med parkeringspakken, med både ryggekamera og sensorer begge steder.  Finnes en del billig-biler uten både kamera og sensorer foran.

Pass også på at de første så var noen levert uten hurtiglading,  det var mye som senere kom som standard som var avkryssing i starten. 

Brukt i3 er litt verre enn for eksempel KIA og Hyundai, det er ikke bare snakk om et par pakker med utstyr, men noen sider med avkryssing, som også har variert mye fra 2014 til i dag.



Sitat fra: KP på mandag 27. januar 2020, klokken 11:17
Noen som vet om alle I3 har parkeringssensor foran og bak, eller finns det noen som kun har bak? Har alle "App på telefonen" støtte eller er dette også ekstrautstyr?

Takk, ser nå på finn.no at det er langt fra alle som har sensor både fremme og bak! Noen som vet om det å kunne varme opp bilen før man kjører er noe som eksisterer på alle eller om det også er tilleggsutstyr?

Tilleggsutstyr (varmepumpe). Om bilen er koblet til laderen varmes også batteripakken raskere opp. Ville ikke kjøpt en eldre uten det om du ikke kan ha den tilkoblet hjemme hele tiden

Orbit

Dersom forhåndsvarming av bil også skal varme batteri, må bilen ha setevarme. Det er i samme pakke, men selges som «setevarme» selv om den (for noen) viktige batterivarmeren er med.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

KP

Sitat fra: PionerThink på tirsdag 28. januar 2020, klokken 09:58
Er lurt å kopiere VIN nr og bruke en BMW VIN dekoder på nett så du kan få sjekket utstyret på bilen før du vurderer et kjøp. Mener alle har muligheten til forhåndsoppvarming da dette er standard på i3 så vidt jeg vet?

Har du noen å anbefale?

KP

Sitat fra: quandt1960 på tirsdag 28. januar 2020, klokken 10:53
Sitat fra: KP på tirsdag 28. januar 2020, klokken 09:33
Sitat fra: Olemann på mandag 27. januar 2020, klokken 16:56
Ikke alle har sensorer foran.   Ta med parkeringspakken, med både ryggekamera og sensorer begge steder.  Finnes en del billig-biler uten både kamera og sensorer foran.

Pass også på at de første så var noen levert uten hurtiglading,  det var mye som senere kom som standard som var avkryssing i starten. 

Brukt i3 er litt verre enn for eksempel KIA og Hyundai, det er ikke bare snakk om et par pakker med utstyr, men noen sider med avkryssing, som også har variert mye fra 2014 til i dag.



Sitat fra: KP på mandag 27. januar 2020, klokken 11:17
Noen som vet om alle I3 har parkeringssensor foran og bak, eller finns det noen som kun har bak? Har alle "App på telefonen" støtte eller er dette også ekstrautstyr?

Takk, ser nå på finn.no at det er langt fra alle som har sensor både fremme og bak! Noen som vet om det å kunne varme opp bilen før man kjører er noe som eksisterer på alle eller om det også er tilleggsutstyr?

Tilleggsutstyr (varmepumpe). Om bilen er koblet til laderen varmes også batteripakken raskere opp. Ville ikke kjøpt en eldre uten det om du ikke kan ha den tilkoblet hjemme hele tiden

Sitat fra: Orbit på tirsdag 28. januar 2020, klokken 10:58
Dersom forhåndsvarming av bil også skal varme batteri, må bilen ha setevarme. Det er i samme pakke, men selges som «setevarme» selv om den (for noen) viktige batterivarmeren er med.

Da høres det ut som om "Varmepumpe" og "setevarme" er viktig. Ikke rart man blir forvirret kjenner jeg..

PionerThink

Denne kan brukes både til sporing av deler og finne ut hvilket utstyr bilen har. Bare sett inn de 7 siste sifferne i VIN koden under teksten "BMW VIN decoder": https://bimmercat.com/bmw/EN/vin/decoder/online
Lykke til!
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

christian.vig@online.no

Ser prisene stadig blir mer gunstig. Vi er på jakt etter en minimum 2017 modell 94 Ah. Veldig lite som skiller mellom forhandlerpris og privatpris nå. Noen som har noen tanker om prisutvikling på 94 Ah fremover?

MT

Jeg er ny på i3 forumet. Har det vært en prisoppgang på bilen i år? Jeg får ikke bedre deal enn 349900kr for Fully Charged 120A, i henhold til pågående kampanje.

Jeg synes det blir dyrt, men samtidig så har jeg lyst på en i3.
Alternativet er brukt. Bruker bilen til småturer mesteparten av tiden. Hva ville du som har i3 kjøpt brukt i dag: 60, 94 eller 120A?

Har fått med meg at varmepumpe, LED kjørelys, «setevarme», stor navi og Harman Kardon er viktig. Er nøkkelløs adgang/ start knapp standard på bilen?

Til slutt, hva synes folket om denne? Er det et godt kjøp?

https://www.finn.no/183377794



Sitat fra: heiho på lørdag 25. januar 2020, klokken 20:23
Sitat fra: hemi på lørdag 25. januar 2020, klokken 19:31
er kampanje + storkunde rabatt, så var det vel 288k nå vel? noen som akkuratt har handla kan vel kommentere

Har du link til denne kampanjen du refererer til? Finner ingenting om det på nettet.

fonberg

Vi har en 2018 94ah FC, og jeg ville kjøpt den samme igjen. 2018 kom med mindre designoppdateringer, samt mye bedre frontlys. Reell rekkevidde ca. 180 km vinter og 230 km sommer. Ser disse har vært ganske stabile i pris det siste året, du får et fint eksemplar med lav km til rundt 250.

Når det gjelder den annonserte bilen du linker til, så ville jeg vært skeptisk til en forhandler som oppgir at i3 har forhjulstrekk. Mulig det bare er meg.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA