Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med nattsyns assistent og spyling av bakrute/ryggekamera

Startet av Fmgunde, søndag 12. januar 2020, klokken 16:32

« forrige - neste »

Fmgunde

Får daglig feilmelding om Nattsyns assistent som faller ut. I tillegg så tar det 5 til 7 sekunder før spyler esken når bakruten/Ryggekamera. Møller Bil hevder de venter på løsning fra Audi sentralt uten at noe har skjedd de 3 månedene jeg har hatt bilen. Noen som opplever samme problemene?

daktari

Nei, aldri hatt problemer med nattsynkamera. Har du krevd at de bytter kameraet? Hvis dette er software burde ikke alle hatt trøbbel?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Fmgunde

I følge Møller Bil så er det software feil, men finner det rart at det skal ta så lang tid å rette opp. Det er jo et tilleggs utstyr til 20-30.000 som ikke virker....

jorgror

Jeg hadde et litt lignende problem med min VW Golf en gang i 2016. Ryggekameraet var av og til utilgjengelig. Jeg var innom verkstedet og feilsøkingen viste at det var software problem. Etter 2-3 måneder fikk jeg beskjed, eller kan hende jeg tok kontakt, og fikk oppdatert software som skulle fikse problemet. Etter det var problemet løst. Poenget med å dele dette kan være at det er noe i det forhandler sier.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Meldola

Hatt denne feilen siden Juni og har til stadighet blitt lovet en snarlig fix med software oppdatering. For 3 uker siden lovet Møller kompensasjon for at jeg har hatt feilen tilsvarende prisen på Nightvision, men ikke hørt noe etter det.
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Norx

Sitat fra: Fmgunde på søndag 12. januar 2020, klokken 16:32
Får daglig feilmelding om Nattsyns assistent som faller ut. I tillegg så tar det 5 til 7 sekunder før spyler esken når bakruten/Ryggekamera. Møller Bil hevder de venter på løsning fra Audi sentralt uten at noe har skjedd de 3 månedene jeg har hatt bilen. Noen som opplever samme problemene?

Har ikke opplevd (enda) noen issues med Nattsyn assistent, men har samme issue med spyleren bak. Kamerat blir dog spylt som en del av bakrutevasken når vannet kommer bak.
Kjøres kun kameravask, så går og viskeren på for vinduet bak. Utrolig irriterende når det er mye dritt på vinduet...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA