Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestilling - utstyr og leveringsinformasjon

Startet av Trond.m, lørdag 11. januar 2020, klokken 18:06

« forrige - neste »

engel

Var en tur innom Bilia i dag og fikk prøvekjørt bilen en tur på ca. 30 minutter.

Må si at førsteinntrykket var meget bra. Bilen virker svært godt sammenskrudd, med god støydemping også i motorveishastighet.  Selvfølgelig avhengig av hva en er vant til, men jeg opplevde bilen som lettkjørt, med ekstrem akselerasjon og kraftoverskudd (ikke overraskende med 408 Hk). Fikk også testet litt en-pedals kjøring og CC og det fungerte også veldig bra.

På den negative siden ble jeg litt skremt av forbruket som ble 29,6 (kWh/100km) på en blandet tur uten noen store utskeielser. La også merke til at bilen hadde et snittforbruk på 27,9 (kWh/100km) fra start.

anorway

Sitat fra: engel på torsdag 26. november 2020, klokken 21:29
Var en tur innom Bilia i dag og fikk prøvekjørt bilen en tur på ca. 30 minutter.

Må si at førsteinntrykket var meget bra. Bilen virker svært godt sammenskrudd, med god støydemping også i motorveishastighet.  Selvfølgelig avhengig av hva en er vant til, men jeg opplevde bilen som lettkjørt, med ekstrem akselerasjon og kraftoverskudd (ikke overraskende med 408 Hk). Fikk også testet litt en-pedals kjøring og CC og det fungerte også veldig bra.

På den negative siden ble jeg litt skremt av forbruket som ble 29,6 (kWh/100km) på en blandet tur uten noen store utskeielser. La også merke til at bilen hadde et snittforbruk på 27,9 (kWh/100km) fra start.

Denne er vel kjent for litt høyt forbruk, er den ikke? Er vel ikke akkurat aerodynamisk...

oivindg

Sitat fra: anorway på torsdag 26. november 2020, klokken 21:42
Denne er vel kjent for litt høyt forbruk, er den ikke? Er vel ikke akkurat aerodynamisk...
Håper ikke at folk har kjøpt denne for å få lavt forbruk, nei.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

oivindg

Sitat fra: engel på torsdag 26. november 2020, klokken 21:29
Var en tur innom Bilia i dag og fikk prøvekjørt bilen en tur på ca. 30 minutter.

Må si at førsteinntrykket var meget bra. Bilen virker svært godt sammenskrudd, med god støydemping også i motorveishastighet.  Selvfølgelig avhengig av hva en er vant til, men jeg opplevde bilen som lettkjørt, med ekstrem akselerasjon og kraftoverskudd (ikke overraskende med 408 Hk). Fikk også testet litt en-pedals kjøring og CC og det fungerte også veldig bra.

På den negative siden ble jeg litt skremt av forbruket som ble 29,6 (kWh/100km) på en blandet tur uten noen store utskeielser. La også merke til at bilen hadde et snittforbruk på 27,9 (kWh/100km) fra start.
Hvilken Bilia var du hos?
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

anorway

Sitat fra: oivindg på torsdag 26. november 2020, klokken 21:47
Sitat fra: anorway på torsdag 26. november 2020, klokken 21:42
Denne er vel kjent for litt høyt forbruk, er den ikke? Er vel ikke akkurat aerodynamisk...
Håper ikke at folk har kjøpt denne for å få lavt forbruk, nei.

Ja, det jeg tenker også. Men tror noen kanskje blir overasket når volvo sier rekkevidde på 417km, også får man sett faktisk forbruk.

engel

Sitat fra: oivindg på torsdag 26. november 2020, klokken 21:49
Sitat fra: engel på torsdag 26. november 2020, klokken 21:29
Var en tur innom Bilia i dag og fikk prøvekjørt bilen en tur på ca. 30 minutter.

Må si at førsteinntrykket var meget bra. Bilen virker svært godt sammenskrudd, med god støydemping også i motorveishastighet.  Selvfølgelig avhengig av hva en er vant til, men jeg opplevde bilen som lettkjørt, med ekstrem akselerasjon og kraftoverskudd (ikke overraskende med 408 Hk). Fikk også testet litt en-pedals kjøring og CC og det fungerte også veldig bra.

På den negative siden ble jeg litt skremt av forbruket som ble 29,6 (kWh/100km) på en blandet tur uten noen store utskeielser. La også merke til at bilen hadde et snittforbruk på 27,9 (kWh/100km) fra start.
Hvilken Bilia var du hos?
Lillestrøm

Jeg hadde forventet meg et forbruk godt opp på 20- tallet med en temperatur på 0 grader. Synes uansett et forbruk på nesten 30 (kWh/100km) var noe høyt. Til info så hadde demobilen varmepumpe.

Jeg vet det er å sammenligne epler og pærer, men jeg kjørte for moro skyld samme runde med min 1-gen e-Soul rett etterpå med et forbruk på 17,7 (kWh/100km). Den er heller ikke noe aerodynamisk smykke  ;)

oivindg

Sitat fra: engel på torsdag 26. november 2020, klokken 22:10
Jeg hadde forventet meg et forbruk godt opp på 20- tallet med en temperatur på 0 grader. Synes uansett et forbruk på nesten 30 (kWh/100km) var noe høyt. Til info så hadde demobilen varmepumpe.
Enig i at det er høyt. I tillegg til at modellen har høy luftmotstand kan vi vel konkludere med at Polestar/Volvo ikke har klart å optimalisere forbruket på sin første generasjon elektrisk drivlinje.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

sims

Jeg var på Bilia idag og prøvekjørte. Fin bil, god støydemping både fra motor og omgivelser. Behagelig fjæring på lokalveiene (mye dumper). Kjørte bare småkjøring rundt på Fornebulandet, så forbruket var ikke det høyeste. Likte 360 graders kameraene, kjørte litt rundt på parkeringplassen.

Det var mulig å få "Black Friday" tilbud idag, vi fikk vinterhjul og dekk med på kjøpet. Endte på 579k (det meste av teknikk, uten soltak, uten fordyrende seter etc).

Gauss

Sitat fra: sims på fredag 27. november 2020, klokken 13:12
Jeg var på Bilia idag og prøvekjørte. Fin bil, god støydemping både fra motor og omgivelser. Behagelig fjæring på lokalveiene (mye dumper). Kjørte bare småkjøring rundt på Fornebulandet, så forbruket var ikke det høyeste. Likte 360 graders kameraene, kjørte litt rundt på parkeringplassen.

Det var mulig å få "Black Friday" tilbud idag, vi fikk vinterhjul og dekk med på kjøpet. Endte på 579k (det meste av teknikk, uten soltak, uten fordyrende seter etc).
Høres ut som et godt kjøp.
Var det med alt utstyr?
Betalte cirka det samme selv da jeg bestilte, med alt utstyr.

sims

Det var minus soltak og HC lydandlegget (men det er vel "volvo premium" som er standard på disse, så virkelig dårlig kan det vel ikke være  ;) ). Valgte også bort varmetråder i frontrute, men ink ting som skvettlapper og ladebag. Ellers alt av førerstøtte, varmepumpe, hengerfeste, el stoler. Standard felger.

oivindg

Sitat fra: Gauss på fredag 27. november 2020, klokken 13:46
Høres ut som et godt kjøp.
Var det med alt utstyr?
Betalte cirka det samme selv da jeg bestilte, med alt utstyr.
Hva menes med alt utstyr? Omfatter det for eksempel fargekoordinert eksteriør styling til 22 tusen, takspoiler til 4 tusen og skidplatesett til 14 tusen?
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

Mst026

Noen som vet om det er tiltfunksjon på førersetet når man velger pakken med elektrisk seter?

Da tenker jeg på at selve sitteputen kan endres vinkel på. Ofte synes jeg at sitteputene blir for skrå på de bilene som ikke har funksjonen for tilt.

oivindg

#163
Sitat fra: Mst026 på fredag 27. november 2020, klokken 15:12
Noen som vet om det er tiltfunksjon på førersetet når man velger pakken med elektrisk seter?

Da tenker jeg på at selve sitteputen kan endres vinkel på. Ofte synes jeg at sitteputene blir for skrå på de bilene som ikke har funksjonen for tilt.
Jeg fikk beskjed om at setene vil være helt like de som er på ICE-utgavene. Da jeg prøvekjørte T4, eller hva den nå het, mener jeg at det var elektrisk høydejustering foran og bak på seteputa. Synes jeg satt bra, men det var heller for lite tilt enn for mye, etter det jeg kan huske. Og så skulle jeg gjerne sett at de kunne stilles enda litt lavere.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

Oddaa

Sitat fra: Mst026 på fredag 27. november 2020, klokken 15:12
Noen som vet om det er tiltfunksjon på førersetet når man velger pakken med elektrisk seter?

Da tenker jeg på at selve sitteputen kan endres vinkel på. Ofte synes jeg at sitteputene blir for skrå på de bilene som ikke har funksjonen for tilt.
Høyden kan justeres separat foran og bak ja.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA