Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bestille nå eller vente?

Startet av Bergenser123, lørdag 11. januar 2020, klokken 16:59

« forrige - neste »

Bergenser123

Hei alle mann!

Er i kjøpemodus for en ny tesla 3, men hører så mye i både nyheter og på ulike forum at det kan bli priskrig på elbiler ila 2020.
Vil folk anbefale å bare kjøpe nå eller er det det dummeste tidspunktet å kjøpe tesla på med hensyn på potensielle kampanjer og priskrig ila 2020?

knegg

Om du synes prisen og det du får i en Model 3 er ok nå så er det bare å kjøpe.

Dersom du vil "spekulere" og vente på tilbud/priskrig så er det også greit.

Det bunner jo ut i din situasjon og ditt behov for ny n Model 3.
2020 Model 3

tornaldo

Planlegger du Long Range eller SR+? Og hvor lenge skal du ha bilen?

Priskrig er bare en teori, umulig å spå. Virker ikke som det veldig sannsynlig scenario. Men at f eks Model 3 senkes noe for å øke forskjellen til Model Y er ikke helt utenkelig, men sikkert ikke mye.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Bergenser123

Planlegger long range
Er ikke skeptisk til prisen som den er nå, men litt bommert å bestille nå, så plutselig er prisen senket med 100k og rentekampanjer i øst og vest!

Må forsåvidt ha den før sommeren og blir nok eid en god del år

GOS

Sitat fra: Bergenser123 på lørdag 11. januar 2020, klokken 16:59
Hei alle mann!

Er i kjøpemodus for en ny tesla 3, men hører så mye i både nyheter og på ulike forum at det kan bli priskrig på elbiler ila 2020.
Vil folk anbefale å bare kjøpe nå eller er det det dummeste tidspunktet å kjøpe tesla på med hensyn på potensielle kampanjer og priskrig ila 2020?

Kjøp nå om det er den type bil du vil ha, den blir ikke billigere i 2020.

Det kommer ikke  oen konkurrent med samme 'innhold' til den prisen på flere år.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

1000kwh

Tesla kjører ikke priskriger eller kampanjer. Det er mulig å få X og S noe rimeligere som «inventory», men dette er nok en stund til skjer med 3.


Bergenser123

Takk for svar!

Er det noe å tjene på å kjøpe i butikk, kontra på nett?

Det blir vel ikke noe rentekampanjer på Model 3 med det første?

kTesla

All kjøp av Tesla fra Tesla skjer via nett. Går du til Tesla for å bestille så guider de deg på en datamaskin der du legger inn bestilling via nettsiden. Var slik før ihvertfall. Tror ikke du får noe mer ut av å bestille i butikk. Annet enn en hyggelig opplevelse og en kopp kaffi :) Men det kan jo hende de har en bil stående eller på vei inn, slik at du kan få bil tidligere. Feks en såkalt "Inventory" (lagervare) bil.

Tviler på at det kommer noen rentekampanje på Model 3 med det første. Det blir vel helst brukt som insentiv til å øke salget når etterspørselen stagnerer. Men selvsagt, jo nærmere Model Y kommer, jo større sannsynlighet for noe slikt er det jo. Det spekuleres jo i at veldig mange har Model 3 som ventepølse på Model Y, og at Model Y vil bli flaggskipet til Tesla de neste årene. For min del er Model 3 mer enn god nok, så blir nok å beholde den i flere år. Tror ikke du ser noen god rentekampanje fra Tesla på Model 3 før evt slutten av 2020, tidligst.

Kartelaven

Det er eksempler på at folk har fått rabatter på tilvalg (lakk og hjul) på inventory biler mot kvartals slutt, for de som har bestillinger eller ønske om basic versjoner som ikke kan leveres ila. inneværende kvartal. Dette har nok sammenheng med at økonomien til selskapet har vært presset og at det har vært viktig med leveringstall mtp. aksjekurs.

Nå derimot er aksjekursen på all time high omtrent, så det spørs om det er aktuelt lenger..
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

castortroy

De nye bilene som kommer i 2020 er jo helt nye modeller, og har vel barnesykdommer som gir vel så mye småfeil som man kan irritere seg over i en tesla m3. Føler fremdeles tesla er det beste valget i 2020.

Mondeo

Min bil koster 15 tusen mere nå enn da jeg fikk den i september i fjor, så hittil har prisene bare steget.
(Lr awd)

De har vel og fjernet krokene i frunken og tøymatten så man får jo og bittelitt mindre for pengene :p

Magnus Hansen

Valutakurs er jo en joker her og er vel sannsynligvis grunnen til prisøkningen nå i høst. Ellers tror jeg ikke Tesla er set mest aktuelle for å gjøre et evnt kupp. De er jo avhengig av å selge bilene med gevinst. For de store, tradisjonelle selskapene kan det jo faktisk lønne seg å selge elbiler med tap mot slutten av året for å redusere bøter fra eu

MooCow

Sitat fra: knegg på lørdag 11. januar 2020, klokken 17:06
Om du synes prisen og det du får i en Model 3 er ok nå så er det bare å kjøpe.

Dersom du vil "spekulere" og vente på tilbud/priskrig så er det også greit.

Det bunner jo ut i din situasjon og ditt behov for ny n Model 3.

Einig, er du fornøygd med styrkane og svakheitane til Model 3 så trur eg ikkje du noko å vinna på venta. Er du meir gira på Polestar 2 eller andre som kjem, så ventar du å kjøper den som fristar mest. Trur heller ikkje på noko særleg priskrig.

emurof

Sitat fra: Bergenser123 på lørdag 11. januar 2020, klokken 16:59
Hei alle mann!

Er i kjøpemodus for en ny tesla 3, men hører så mye i både nyheter og på ulike forum at det kan bli priskrig på elbiler ila 2020.
Vil folk anbefale å bare kjøpe nå eller er det det dummeste tidspunktet å kjøpe tesla på med hensyn på potensielle kampanjer og priskrig ila 2020?

Hvorfor skulle det bli priskrig?

Baserer du deg da på ting som for eksempel "eksperten" som klarte å lire av seg at "man i år må betale 800.000 kroner for en bil med omlag 40 mils rekkevidde"? (For denne "eksperten" eksisterer visst verken Kona eller Model 3.)

ohowl

Model 3 har null reelle konkurrenter verken i år eller neste år, og Tesla har ingen problem med å selge alle bilene de produserer, så tror du skal se langt etter prisreduksjon eller rentekampanjer.
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA