Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktbilpris på Soul

Startet av tornaldo, søndag 29. desember 2019, klokken 21:26

« forrige - neste »

tornaldo

Har mulighet til å kjøpe en 30 kWh Soul, 2018 modell registrert første gang sommeren 2018, Exclusive med metallic og panorama.

Hva bør man betale for en slik i dag? Noen som har erfaring eller formening om det?

Ser jo prisene på Finn.no, men det representerer ikke alltid det bilene faktisk er verdt, eller hva folk er villig til å betale. Videre er det kommet ny Soul, dog en del dyrere, men kan likevel ha innvirkning på bruktprisene. Og sist men ikke minst vil det komme flere konkurrenter i 2020.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

tornaldo

Glødende engasjement i Kia gruppen ser jeg   ;)

Ble forøvrig en Kia Soul, sept 2018 modell, 30k km, exclusive. Byttet mot min Tesla Model S + mellomlegg. Uvant med såpass mye knapper, men artig liten bil likevel. Drastisk nedgang i forbruk ved nærkjøring kontra forrige bil, det skal sies. Savner app, men går greit med innstilt forvarming om morgenen.

Følger det ikke med type 2 kabel når bilen leveres ny? Fikk kun med shuko kabel, men det funker jo relativt dårlig på kommunale ladeplasser etc
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

goggo

Jeg vet ikke hvorfor, men Soul forumet her har langsomt avgått ved døden...
Nå er det på Facebook det skjer, gruppa heter "Kia Soul EV Owners Group Norway"

Forøvrig; gratulerer med fin bil. Ikke så ofte man hører om folk som oppgraderer fra Tesla til Kia :) 

Jeg har selv en Soul kjøpt ny på forsommeren 2018. hadde tenkt å bytte meg opp til en bil med større batteri i år men synes at jeg får så lite for Soulen nå at jeg velger å beholde den en stund til.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

chriso89

Soulen er fantastisk på korte turer.  lite forbruk, blir raskt varm og er super å kjøre!    Jeg byttet fra den til eniro og så ned til leaf da jeg ikke trengte rekkevidden til eniroen alikavell. Hadde tatt soul igjen om det ikke var for bagasjerommet.   Det er min favorittbil.

Type 2 følger ikke med desverre. Burde vært den som var standard og ikke schuko de det helst skal lades med type 2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA