Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.40.50

Startet av Toalmar, mandag 23. desember 2019, klokken 10:16

« forrige - neste »

stefse

La inn denne oppdateringen før en kort tur på postkontoret.  Prøvde å få bilen til å stille temperaturen med stemmestyringen. Det så tilsynelatende ut til å fungere. Den mottok meldingen korrekt og aktiverte klimamodulen, men temperaturen stilte seg ikke inn til det nye nivået.
Tipper de har pushet ut en juleoppdatering litt i hui og hast, og det er duket for 2-3-4 oppdateringer til før den blir ok. Regner med det blir bra etterhvert.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

mthoring

Batterivarmer ved forvarming?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Motorwatt

Det beste er nå si Rattvarme på/av. Fungerer topp.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

ZaphOdd

Jeg fikk Smart Summon med min Model 3/HW 2.5 ..! Men, akk - «Fungerer ikke på denne posisjonen». Tenkte først at det var fordi bilen stod i gata så jeg kjørte til en stor, tom parkeringsplass. Samme der.
---------------------------------------------
Tesla Model 3 LR AWD
Citroën C-Zero 2011 (kjøpt brukt)
Think City 2001  - nå solgt

Toalmar

Da har jeg fått testet meldingsfunksjonen og den virker helt greit. Fikk beskjed om ny melding, trykte inn høyre knapp på rattet og melding ble opplest.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Muffinman

I "batterygate-tråden" på TMC rapporteres det at 85-bilene nå svir av energi fra batteriet så snart man kobler fra laderen ved å kjøre pumper på 100% og kompressor periodisk så lenge SOC er over 80%. Det rapporteres om at man mister opptil 2-3km i timen på denne måten. Noen som ser noe lignende her?

Thomas Parsli

Da kom den på vår X100D også, EAP og ligger vanligvis et par uker etter de første. Tipper den slippes bredt. 
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Motorwatt

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 24. desember 2019, klokken 16:03
Da har jeg fått testet meldingsfunksjonen og den virker helt greit. Fikk beskjed om ny melding, trykte inn høyre knapp på rattet og melding ble opplest.
Vilken kommando bruker du for å sende en ny tekstmelding? Får det ikke til, og jeg snakker "riksmål"  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Toalmar

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 25. desember 2019, klokken 07:59
Vilken kommando bruker du for å sende en ny tekstmelding? Får det ikke til, og jeg snakker "riksmål"  :D
Mener å huske at etter du har fått lest opp meldingen så kommer det en merknad på venstre side av skjermen hvor det står noe lignende som trykk for  å svare. Trykker da høyre knapp igjen og snakker. Mulig forskjell på S/X og 3
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

ZaphOdd

Sitat fra: ZaphOdd på tirsdag 24. desember 2019, klokken 14:15
Jeg fikk Smart Summon med min Model 3/HW 2.5 ..! Men, akk - «Fungerer ikke på denne posisjonen». Tenkte først at det var fordi bilen stod i gata så jeg kjørte til en stor, tom parkeringsplass. Samme der.

Jeg er veldig nysgjerrig på om noen har fått Smart Summon til å fungere? I tilfelle: hvor/hvilken situasjon? Og hvilken HW?
---------------------------------------------
Tesla Model 3 LR AWD
Citroën C-Zero 2011 (kjøpt brukt)
Think City 2001  - nå solgt

TeslaModelX

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 24. desember 2019, klokken 16:03
Da har jeg fått testet meldingsfunksjonen og den virker helt greit. Fikk beskjed om ny melding, trykte inn høyre knapp på rattet og melding ble opplest.

Funket ikke får min del, Samsung S9  :-\

Toalmar

Sitat fra: ModelS på onsdag 25. desember 2019, klokken 11:51
Sitat fra: Toalmar på tirsdag 24. desember 2019, klokken 16:03
Da har jeg fått testet meldingsfunksjonen og den virker helt greit. Fikk beskjed om ny melding, trykte inn høyre knapp på rattet og melding ble opplest.

Funket ikke får min del, Samsung S9  :-\
Virket ikke for meg første gang. Tror det var fordi bilen sto parkert, men har ikke sjekket det



Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

M@rtin

Ser ikke ut til at vi har fått Driving Visualization Improvements i Europa og således ingen preview på dette?

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

afagerholt

Sitat fra: ZaphOdd på onsdag 25. desember 2019, klokken 11:22
Sitat fra: ZaphOdd på tirsdag 24. desember 2019, klokken 14:15
Jeg fikk Smart Summon med min Model 3/HW 2.5 ..! Men, akk - «Fungerer ikke på denne posisjonen». Tenkte først at det var fordi bilen stod i gata så jeg kjørte til en stor, tom parkeringsplass. Samme der.
Fungerer ikke her. Står at Kan ikke bruke [Smart] Summon på kjøretøyets posisjon. Virker som at dette ikke er tillatt/aktivert i Norge (evt. Europa?) enda.

knegg

Sitat fra: M@rtin på onsdag 25. desember 2019, klokken 12:06
Ser ikke ut til at vi har fått Driving Visualization Improvements i Europa og således ingen preview på dette?

Martin

Bilen min så ingen trafikklys  :-1:
2020 Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA