Ulyd og vibrasjon

Startet av Fkroken, søn 22. des 2019, kl. 20:07

« forrige - neste »

Fkroken

Da jeg ladet på suc i dag kom det en ganske så kratig vibrasjon i bilen samtidig med en høy viftelyd. Kom to ganger med ca 15 min mellomrom. Ladet fra 7 mil til 20 mil før jeg stoppet. Noen som vet hva dette er?

1000kwh

Sitat fra: Fkroken på søn 22. des 2019, kl. 20:07
Da jeg ladet på suc i dag kom det en ganske så kratig vibrasjon i bilen samtidig med en høy viftelyd. Kom to ganger med ca 15 min mellomrom. Ladet fra 7 mil til 20 mil før jeg stoppet. Noen som vet hva dette er?
Bilen kjøler batteriene :)

Er du ny Model S eier?

Fkroken

Tja, 6mnd siden jeg fikk den. Første gang på suc i vinter

Fkroken

.. og her skal man ikke stille «nybegynner spørsmål» skjønner jeg. Da takker jeg for svar og for meg her:)

1000kwh

Sitat fra: Fkroken på søn 22. des 2019, kl. 20:25
.. og her skal man ikke stille «nybegynner spørsmål» skjønner jeg. Da takker jeg for svar og for meg her:)

Hvorfor sier du det? Hvis du har hatt Model S lenge ville spørsmålet ditt handlet om unormal lyd og vibrasjon. Men for nye eiere så kan normal lyd høres ut som en feil.

Tiger123

Samme som "flapring" i fronten litt til v for midten, når man drar på skikkelig. Visstnok også normalt.

Men takk for info, visste ikke hva det var jeg heller Tenkte kanskje d hadde noe med alle oppdateringene nå om dagen.

Motorwatt

Sitat fra: Fkroken på søn 22. des 2019, kl. 20:25
Synes det er litt spesielt at det reageres slik på et kvalifisert svar fra en kvalifisert bruker.

Selv har jeg bare opplevd lyden en gang under hetebølgen i Danmark i sommer (35+), og da etter 3 timer i høy fart på motorvei. Trodde nesten ikke at det var mulig med de gradene vi har nå, men ny lærdom for meg også.

Muffinman

Ingen grunn til å stikke frem såre tær her altså. Pust med magen, så kan det hende man finner noe fint under juletreet  :)

Fkroken

Ups..sorry for den:) takker for alle svar:)

Teslalita

Jeg stilte det samme spørsmpley her fir en måneds tid siden. Kraftig vibrasjon under lading. Hatt bilen siden juni men aldri hørt lyden eller nådd 140kw siden den var ny. Fikk høre at de har en kompressor som kjøler batterier.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA