2019.40.2.3

Startet av Toalmar, onsdag 18. desember 2019, klokken 18:21

« forrige - neste »

Toalmar

Da så en ny versjon dagens lys. Denne skal deriblant inneholde en bedre batteri diagnostikk

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Klykken

Bilen ber meg installere denne, men frykter at jeg mister batterivarmer. Noen som kan bekrefte at dette nå fungerer?

Ellers, hva vil diagnosen si? Hvor kan man lese av dette?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

1000kwh

40.2.1 varmer batteriet under oppstart av lading og etter start av kjøring. Strekene forsvinner ganske fort, men man kjører ganske lenge uten regen.

Sikkert likt nå, og ikke umulig at det er slik Tesla ønsker det,

geear

Sitat fra: Klykken på onsdag 18. desember 2019, klokken 21:00
Bilen ber meg installere denne, men frykter at jeg mister batterivarmer. Noen som kan bekrefte at dette nå fungerer?

Tror ikke "our" betyr "your"... ;)

Klykken

Sitat fra: gr på onsdag 18. desember 2019, klokken 22:00
Sitat fra: Klykken på onsdag 18. desember 2019, klokken 21:00

Tror ikke "our" betyr "your"... ;)
Haha, godt poeng! 😁
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Cowboystrekk

Fikk info om oppdatering jeg og nå, er fremdeles på 9. Avventer om ikke batterivarmer ved forvarming funker.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Muffinman

Kan dette ha sammenheng med batterygate? I releasenotes bruker man bevisst ordet "degradation". Bevisst strategi for å tåkelegge problemstillingen og kalle capping gjort for å omgå feil på batteriet og tilskrive det degradering i stedet?

Havebigfun

Optimistene kan tenke at Tesla her får muligheten til å plukke de 85-batteriene som er i faresonen mtp brannene under lading. Så kan man gi dem nye batterier mens alle andre får sin gamle ladehastighet og batterikapasitet tilbake. Mulig Tesla har ikke hatt mulighet til denne filtreringen av problembatterier hittil- hvorfor alle (>70k) 85- eiere har fått svi.

Chris Aurora

Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

LASOL

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 19. desember 2019, klokken 13:24
Optimistene kan tenke at Tesla her får muligheten til å plukke de 85-batteriene som er i faresonen mtp brannene under lading. Så kan man gi dem nye batterier mens alle andre får sin gamle ladehastighet og batterikapasitet tilbake. Mulig Tesla har ikke hatt mulighet til denne filtreringen av problembatterier hittil- hvorfor alle (>70k) 85- eiere har fått svi.

Ok så da er vi tjent med å laste ned da?! Jeg vegrer meg for å miste noe av funksjonaliteten i AP1, så mulig jeg avventer litt.
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

Saberhagen

Fikk denne i dag og så rask på avtrekkeren jeg er så installerte jeg oppdateringen, men fikk ikke opp den high Voltage battery-biten i mine release notes. Lurer på hva det Evnt betyr for meg.. Releasenotes inkluderte kun det som var i 40.2.1 med autowiper improvements osv.

Model S 75D 2017 med AP2 og MCU1, men var en av de (u?)heldige som fikk 85 kwh batteri.

geear

Hmm, tidligere var 75er med de sw-begrensede 85-pakkene ganske ettertraktet, men har det gitt samme problem som på de eldre 85-bilene nå da? Reduksjonen i kapasitet blir vel ikke noen sak der, men ladefarten er kanskje verre på de nå som 75-pakkene ladee opp mot 130 kW..?

Muffinman

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 19. desember 2019, klokken 13:24
Håper det, men holder ikke pusten for å si det slik. Har mistet troa på at ladehastigheten gjenopprettes, og er engstelig for capping i tillegg. Til sammen vil det virkelig redusere bruksverdien på bilene våre.

Klykken

Pff, jeg kommer til å si at den lader opp til 120kW. Den gjør jo det noen få sekunder ved rundt 5% SOC, så det er jo ikke løgn. Ladekurven, derimot.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Tja, ladet nylig fra godt under 0 fikk jeg 124kW i noen sekunder og bikken under 100kw allerede ved 8%, mot 31% før reduksjonen. Tamme saker...

Uansett forsvant oppdateringen fra 85D'en i dag, mens det fortsatt ligger melding på P85'en.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA