Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bakluke

Startet av eekvang, tirsdag 17. desember 2019, klokken 20:37

« forrige - neste »

eekvang

Bakluken som er på Polestar 2 er som kjent elektrisk. Jeg var innom Polestar space i Oslo i dag og forhørte meg om man har mulighet til å sette hvor høyt denne luken skal åpne seg. F.eks dersom man har ski etc på taket slik at ikke den vil treffe ski eller skiboks. Dessverre er ikke dette noe som kommer til å bli produsert. For sikkerhetsskyld sendte jeg også en forespørsel til Polestar på epost. De også bekrefter at dette ikke blir mulig, men at "man kan stoppe den med hånda når den er på vei opp"...

Chimp

Hmm men er ikke dette problemet på de fleste biler med el-bakluke? Dog stopper de av seg selv når de møter motstand.

Pluss at de gjerne åpner seg når man vasker bilen siden det er berøringsfri bakluke  :laugh:

eekvang

Ikke et problem på Tesla Model S, der kan man definere en posisjon for bakluka. Neste gang man åpner vil den ikke gå høyere enn det man har definert. Veldig praktisk.

LASOL

#3
Kan bekrefte at det på Tesla fungerer bra og for oss er dette genialt da vi lagrer kajakk og skiboks i garasjetak som luka ville tatt opp i. Dumt Polestar ikke har tenkt på dette da vi da må stoppe luka med hånda hver gang vi åpner den i garasjen. Håper den da blir stående stille og ikke lukker seg igjen når den møter motstand. (Det gjør luka på Tesla S)

Men jeg blir nok Polestar eier neste år om det ikke dukker opp "verre" overraskelser  :+1:
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

eekvang

Kontra på denne. Polestar bekrefter i epost nå i dag:
Sitat

Jeg har fått oppdatert informasjon og beklager så mye for misskommunikasjon.

Det vil være mulig å stille inn annet enn maksåpning for bagasjeluken på Polestar 2.
Du vil enkelt kunne programmere luken til å åpnes til ønsket høyde.

Kontakt oss gjerne om du har noen spørsmål

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA