Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i drakamp med Pickup Truck

Startet av OhmPaPa, onsdag 11. desember 2019, klokken 21:43

« forrige - neste »

Counterpointer

He He, ikke uventet resultat egentlig. Men var ikke argumentet at begge biler skulle være fullastet ? Vet ikke helt om Ford førern var veldig motivert heller.

Men elbil mot fossil når det gjelder dreiemoment er en veldig fordel til elbilen, så dette er jo en ikke veldig spennende kamp.

Øggen

Men denne va iallefall litt meir reell i og med Ford'n he firehjulstrekk.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Counterpointer

Sitat fra: Øggen på onsdag 11. desember 2019, klokken 22:20
Men denne va iallefall litt meir reell i og med Ford'n he firehjulstrekk.
Enig i det.

Det var så idiotisk at de brukte en 2wd på lanseringen at det må nesten være med vilje for å provosere.

OhmPaPa

Så hva veier Forden? Teslaen er vel ca 2500 kilo?

Counterpointer

Sitat fra: OhmPaPa på onsdag 11. desember 2019, klokken 22:37
Så hva veier Forden? Teslaen er vel ca 2500 kilo?
Ca det samme. Men lastevekten er mye høyere (ca ett tonn mer)

OhmPaPa

Så de er like tunge og begge har firehjulstrekk. Ganske real test da.

Counterpointer

Tja

Ford F150

250 hp 440 pound feet torque

S P100D

588 hp 920 pound feet torque

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 12. desember 2019, klokken 05:13
Tja

Ford F150

250 hp 440 pound feet torque

S P100D

588 hp 920 pound feet torque
Så lenge begge bilene har nok effekt til å spinne løs hjulene har effekt ikke så mye å si. Det handler om hvem som får kreftene mest effektivt i bakken, og hvem som har mest friksjon.

Teslaen har en ulempe her siden tauet er festet høyere på Forden, men den elektriske drivlinjen pluss dekk beregnet på asfalt gjorde nok utslaget.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Øggen

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 12. desember 2019, klokken 05:13
Tja

Ford F150

250 hp 440 pound feet torque

S P100D

588 hp 920 pound feet torque

Nja, ikkje heilt enig der. Detta e en Raptor med minst 450hk og rundt 510Nm, men som nevnt så hjelpe det ikkje om hjula spinne.
Men Tesla'n fikk fordelen av å "drage først" og vinne på det også.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Rævedilter

Elektronisk kraftfordeling og antispinn er jo 100 ganger kjappere enn mekaniske systemer, så TMXen hadde nok jevnt drag på alle 4 hjul, noko ikkje Forden klarte.

OhmPaPa

Så hvis noen prøver på nytt med en TMX som ikke er P vil hp & torque være ganske så likt.

o.b.lix

Sitat fra: OhmPaPa på torsdag 12. desember 2019, klokken 13:01
Så hvis noen prøver på nytt med en TMX som ikke er P vil hp & torque være ganske så likt.

Nei.

Det er fortsatt el mot fossil og det er overhode ikke likt.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA