Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor er leketøysprodusentene?

Startet av Gardin, onsdag 11. desember 2019, klokken 21:16

« forrige - neste »

Gardin

Små lekebiler i metall er populære leketøy. Mange av dem er modeller av virkelige biler, som gjør det ekstra populært. Jeg hadde tenkt å kjøpe noen slike i en julegave, og tenkte at elbilmodeller ville være midt i blinken. Jeg har lett i mange forskjellige lekebutikker. Alle selger fossilbilmodeller, men jeg har ikke klart å finne en eneste elbil noen steder. Ironisk nok finnes det et ganske godt utvalg av lekebiler med elmotorer som er modeller av virkelige fossilbiler :-\

Hvorfor lager ingen elbil-lekebiler?

khh48

Bare å google : diecast tesla eller det merket du ønsker

JorgenM

Jeg har både i3 og TMS lekebiler i skapet.
Samler lekebiler av alle bilene jeg har hatt. Kun i metall selvsagt.

Jeg kjøper de aller fleste via eBay
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

OhmPaPa

Tesla har noen dyre modeller i shop'en sin - ikke så mye leketøy som samleverdi kanskje.

https://shop.tesla.com/en_no/category/lifestyle#lifestyle.collectibles

Kanskje andre bilmerker har en lignende shop-løsning?

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

HCO

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Amatøren

#6
@HCO:  Påstår du at Tesla bare er en lekebil? 🤔 Da tror jeg du sårer mange.

Blir fort opphetet debatt da. 😉

For det er jo det som diskuteres her.

Som trådstarter skriver at han etterlyser små metallbiler. De (av fossilbiler) var populære før, men er vel litt avtagende. I tillegg så bunner vel motviljen til å lage modeller av rene elbiler i frykten av at de blir boikottet av elbilhatere. Kanskje det er elbilhatere hos lekebilprodusenter også.

Synd for dette fremmer ikke elbiler, men bygger opp under elbil undertrykkingen.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

HCO

Sitat fra: Amatøren på torsdag 12. desember 2019, klokken 08:22
@HCO:  Påstår du at Tesla bare er en lekebil?

Ja, jeg har en, og det er definitivt en lekebil. Men ikke bare.

Tror ikke majoriteten her er så lettkrenket, kanskje unntatt de som ikke tør å kjøpe noe annet enn halvhjertede tyskproduserte elbiler.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Amatøren

Sitat fra: HCO på torsdag 12. desember 2019, klokken 09:07
... kanskje unntatt de som ikke tør å kjøpe noe annet enn halvhjertede tyskproduserte elbiler.

He, he, lurer ikke meg! 😂

Det er vel greit at folk har forskjellig smak.

Derimot er jeg av den formening om at elbil hadde aldri kommet opp på nåværende nivå hvis ikke Tesla (eller annen tilsvarende produsent) hadde eksistert. Så all ære for det selv om jeg ikke kjøper Tesla.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

HCO

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cra

Har to stk akkurat maken! En som den på bilet, og en i skala 1:1  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

geear

Heldiggris, har sett 18 personer inni en slik, 1:1-utgaven riktig nok, så det er litt av en folkefrakter.

cra

Sitat fra: gr på fredag 13. desember 2019, klokken 11:10
Heldiggris, har sett 18 personer inni en slik, 1:1-utgaven riktig nok, så det er litt av en folkefrakter.
:laugh: :laugh: Trur jeg har sett den filmen jeg og. Med 18 stk har man kanskje passert minibuss-sertifikat også? Og jeg trur kanskje man har passert nyttelasten aldri så lite.  :laugh:
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

geear

Vel, det var verken fjæringsvei eller mulig å betjene ratt og pedaler. Det lå en kar på dashbordet blant annet, så sikten fra førersetet var nok heller ikke helt god. Det var et rekordforsøk av studentsamskipnaden ved Høgskolen i Vestfold. Var heldigvis ikke en av de utvalgte som fikk testet klaustrofobien, men stod og så på.  :laugh:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA