Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Premium tilkobling - Tesla starter betaling nå for biler solgt fra sommeren 2018

Startet av Toalmar, lørdag 07. desember 2019, klokken 23:09

« forrige - neste »

Boge

Jeg har ikke sett noe offisielt fra Tesla i Norge, Men da jeg kjøpte bil (utlevert september 2019) fikk jeg beskjed om at Premium connection var 1 år inkludert. Etter dette måtte jeg betale for dette. De kunne ikke si noe om prisen, men de antok at dette ville ligge på rundt 500 kr pr år. Nå blir vel prisen litt over dobbelt av det.

Jeg tenker det er helt greit at vi faktisk betaler for dette. Og ca 100 kr pr måned er for meg ingen stor kostnad.
Hvit M3 LR AWD 2019 mod. Levert Fredag 13 sept. 2019.

bjoff

Sitat fra: Boge på mandag 16. desember 2019, klokken 11:05
Jeg har ikke sett noe offisielt fra Tesla i Norge, Men da jeg kjøpte bil (utlevert september 2019) fikk jeg beskjed om at Premium connection var 1 år inkludert. Etter dette måtte jeg betale for dette. De kunne ikke si noe om prisen, men de antok at dette ville ligge på rundt 500 kr pr år. Nå blir vel prisen litt over dobbelt av det.
Jeg mener å ha sett beløp rundt 1000,-/år nevnt for dette for lenge siden (før jeg fikk bilen i slutten av mars ihvertfall), og har hele tiden regnet med at dette er en kostnad som kommer etter 1 års eierskap.

Handyman

For dere som lurer så er dette infoen som ligger på Teslas sider:
https://www.tesla.com/no_NO/support/frequently-asked-questions-connectivity
De har snakket om 100$ så lenge jeg kan huske. Hva den norske prisen blir vet vi ikke, heller ikke om det kommer fra nyttår som i USA.
Det skal annonseres "senere i år"  ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geear

Det var ingen tvil om kun 1 år inkl om man bestilte bil for et år siden også, så hvis noen med et år gammel bil får seile videre uten å betale nå, så er det bare å takke og bukke.

xerxes

Noen som har fått beskjed om å betale ennå? Står ikke noe på min account. Kjøpt oktober 2018.

pekle


Kim-

Sitat fra: xerxes på torsdag 19. desember 2019, klokken 16:06
Noen som har fått beskjed om å betale ennå? Står ikke noe på min account. Kjøpt oktober 2018.
Ingenting på min heller, kjøpte august 2018. Men mener det ble nevnt av selger at det gjaldt i 1 år, men står ingenting noen steder.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Alfa Bergen

Kjøpte min som inventory i mai 2019. Har lett, men kan ikke finne noe skriftlig på at tilkoblingen skulle strupes etter et år
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

jchalvorsen

Sitat fra: Alfa Bergen på fredag 20. desember 2019, klokken 19:32
Kjøpte min som inventory i mai 2019. Har lett, men kan ikke finne noe skriftlig på at tilkoblingen skulle strupes etter et år

Min bil (inventory juni 2019) fikk nå beskjed om at måtte betale for premium connectivity.

Som andre inventoryeiere her inne står det ingenting om dette i min kontrakt.
Har du en update på dette nå?

Albedo

Jeg bestilte min X75D i okt 2018 og fikk den utlevert 5.desember. Inne i Tesla-kontoen står det nå:
Abonnementer
Premium Connectivity
Gratis, ubegrenset

Har ikke lagt merke til dette avsnittet før (men det har vel blitt ny layout der ganske nylig). Uansett er ikke dette helt i samsvar med det som står i https://www.tesla.com/no_NO/support/connectivity uten at det er noe å klage over for min del  :)

jchalvorsen

Sitat fra: Albedo på tirsdag 30. juni 2020, klokken 15:38
Jeg bestilte min X75D i okt 2018 og fikk den utlevert 5.desember. Inne i Tesla-kontoen står det nå:
Abonnementer
Premium Connectivity
Gratis, ubegrenset

Har ikke lagt merke til dette avsnittet før (men det har vel blitt ny layout der ganske nylig). Uansett er ikke dette helt i samsvar med det som står i https://www.tesla.com/no_NO/support/connectivity uten at det er noe å klage over for min del  :)

Var dette en inventorybil, eller en vanlig bestilling?

Albedo

Sitat fra: jchalvorsen på tirsdag 30. juni 2020, klokken 22:03
Sitat fra: Albedo på tirsdag 30. juni 2020, klokken 15:38
Jeg bestilte min X75D i okt 2018 og fikk den utlevert 5.desember. Inne i Tesla-kontoen står det nå:
Abonnementer
Premium Connectivity
Gratis, ubegrenset

Har ikke lagt merke til dette avsnittet før (men det har vel blitt ny layout der ganske nylig). Uansett er ikke dette helt i samsvar med det som står i https://www.tesla.com/no_NO/support/connectivity uten at det er noe å klage over for min del  :)

Var dette en inventorybil, eller en vanlig bestilling?



Vanlig bestilling.

Etter det som står på tesla.com, kan jeg ikke se at det skulle bety noe, men kan jo godt være at det utgjør en forskjell her.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA