Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Premium tilkobling - Tesla starter betaling nå for biler solgt fra sommeren 2018

Startet av Toalmar, lørdag 07. desember 2019, klokken 23:09

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: AndreasRingdal på søndag 08. desember 2019, klokken 21:29
Hvor finner dere produksjonsdatoen på kjøretøyet.
Fant en sticker i karmen på førerdøren men den oppgir bare
Tesla, INC.
e4*2007/46*0667
VINnummer
Maks vekt med last, vogntogvekt og vekt på front/bakaksel samt "Paint Code"
Man kan kun få produksjonstidspunkt ved å kontakte Tesla.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Apache

Ser dette står i min kontrakt:

"
SitatAbonnement på kjøretøytelematikk. Bilen omfatter en aktivert abonnementstjeneste som registrerer og sender diagnose- og
systemdata til Tesla for å påse at bilen fungerer korrekt, bidra til fremtidige forbedringer og hjelpe oss med å finne bilen under visse
begrensede omstendigheter. Denne tjenesten er gebyrfri. Tilgang til stedsdata er nøye kontrollert i Tesla, og en logg over slike data blir
ikke lagret på våre servere. Vi forstår at kundepersonvern er ytterst viktig (se vår personvernerklæring vedrørende kjøretøytelematikk
www.tesla.com/about/legal). Ved å godta denne avtalen samtykker du i vilkårene i vår personvernerklæring. Ta gjerne kontakt med oss
på +1 (877) 798-3752 hvis du vil stoppe abonnementet på disse tjenestene."


Jeg kjøpte min TMS i september 2018 of fikk muntlig beskjed om 1 års gratis abb. før jeg måtte betale. Men i kontrakten min så står det ikke det slik jeg leser den.

ps. Det var en inventory bil.

jcnorway

Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

z4rd

Apache: Det er vel forskjell på kjøretøytelematikk og data til diagnose vs. andre tjenester som live-trafikk og underholdning. Det er jo ikke førstnevnte du mister.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

HKS

Sitat fra: Àpache på mandag 09. desember 2019, klokken 22:33
Ser dette står i min kontrakt:

...

Jeg kjøpte min TMS i september 2018 of fikk muntlig beskjed om 1 års gratis abb. før jeg måtte betale. Men i kontrakten min så står det ikke det slik jeg leser den.
Det som står i din kontrakt får du fremdeles dekket i "Basic Connectivity" som fremdeles kommer til å være gratis.
Tesla Model 3 Long Range


Klykken

Vårt bruk tilsier premium tilkobling kun et par mnd i året. 90% av kjøringa benyttes bilen til småkjøring lokalt, hvor hverken kart, spotify eller annet som går via 4g er i bruk. Sommerhalvåret og bilferie er det derimot aktuelt. Dvs 2-300kr i året for dette, i og med at det er månedsbasert abonnement.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

RuneW

Sitat fra: Klykken på onsdag 11. desember 2019, klokken 12:36
Vårt bruk tilsier premium tilkobling kun et par mnd i året. 90% av kjøringa benyttes bilen til småkjøring lokalt, hvor hverken kart, spotify eller annet som går via 4g er i bruk. Sommerhalvåret og bilferie er det derimot aktuelt. Dvs 2-300kr i året for dette, i og med at det er månedsbasert abonnement.

Hvis det er veldig enkelt å starte/stoppe abonnement, så er det jo en grei løsning å bare benytte det i "sommerferien".
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

ryback

Jeg bruker ikke satelittkart, jeg synes det er enklere å se på vanlig kart.
Spotify har jeg via mobilen. Jeg har ikke sjekket, men mistenker at den som er i bilen har dårligere bitrate.

Hvis man uten premium ikke blir rutet utenom trafikkork så kan jo det være en god grunn til å kjøpe premium. Jeg har brukt waze tidligere. Google maps får vel data fra Waze, men det virker som om det er noe forsinkelse. Det er uansett kun på ferietur i ukjente strøk det har noen verdi for min del. I vanlig rushtrafikk er det jo kø uansett hvor man kjører.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

1000kwh


geear

Gjelder vel alle biler solgt etter 1. juli 2018, men spørsmålet er om det også betyr bruktbiler solgt av Tesla, omtrent slik det har vært med fri superlading.

RuneW

Hehe, jeg regner med at vi som reserverte før 2018 ikke kommer så godt ut av det..
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Electric cars in Norway

#43
Nok en artikkel om det samme på tek.no og jeg ser det er mye kommentarer der inne.... 103 stk nå.

Overskrift:
Tesla innfører månedsbetaling for en rekke funksjoner


Niklas Plikk
10 DES 2019 13:42
FØRST PUBLISERT 9 DES 2019 08:04

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/P9LV76/tesla-innfrer-manedsbetaling-for-en-rekke-funksjoner

HKS

Har Tesla enda annonsert at de begynner med dette i Norge, eller er det bare eiere i USA som har fått beskjed om å betale enda?
Tesla Model 3 Long Range

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA