Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bremseklosser 2014 Leaf passer ikke

Startet av Epleskreller, lørdag 07. desember 2019, klokken 23:09

« forrige - neste »

Epleskreller

Fikk beskjed på service at jeg måtte bytte klosser og skiver foran og bak på min Leaf, totalt ca 11.000kr... Bestemte meg derfor å gjøre det selv.

Har fått problemer bak da jeg ikke får inn de nye skivene. De nye er 105,4mm brede og det virker som om de er 2-3mm for brede. Noen som vet hvilke størrelser som kan passe?

Bilen er fra slutten av 2014 og produsert i Storbritania. (På framsiden har bilen bremsene til Leaf produsert etter 05-2014
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

kaiat

Ifølge delekatalogen var det en endring i november 2014, men jeg tror nok at størrelsen skal være lik. Har opplevd at jeg har måtte file bort litt lakk på klossene for å få de til å passe.

Epleskreller

Ok takk. Forsøkte å file litt, men hadde ikke skikkelig verktøy for det. Bremseklossene gikk inn da jeg tok av glideblikkene, så er ikke mye om å gjøre.. skivene fra hjulet på motsatt side gikk rett inn da jeg testet dem..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Rasmus.B

Dumt spørsmål, men du har sørget for å presse stemplene helt inn? Eller mener du at de ikke passer i selve klaven / bøylen?
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Epleskreller

Ja, mener klaven. Stemplene dyttet jeg inn med bremsestempelverktøy :) men det var jo strengt tatt ikke nødvendig når jeg ikke fikk montert de nye klossene :(
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA