2019.36.2.4

Startet av Toalmar, ons 04. des 2019, kl. 16:05

« forrige - neste »

Toalmar

Fikk beskjed om denne nå. Skal installere etterpå så får vi se hva som eventuelt er nytt

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Dudex

Ikke noe nytt her. Sikkert bugs?

JorEl

Alltid kjekt med noe nytt  :+1:
Har heller ikke hatt batteri-oppvarming på 36.2.x. Egentlig så synes jeg det har vært kjekt å kunne seile uten regen.. Nybil-følelse/nye kjøreegenskaper.  :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Toalmar

Dette er vel samme som sist

Motorwatt

Denne versjonen er nok bare for TM3 flg Teslafi. De store nyheten kommer nok i 40.x for S/X. ;D

M@rtin

Installerte 36.2.4 idag morges og syntes å registrere en klar reduksjon i angitt forbruk på min sedvanlige tur til jobben etterpå.

Likevel:
(1) litt vel tynt grunnlag for å generalisere ut fra slike antagelser, egentlig
(2) kan også skyldes fremskreden placebo-effekt hos meg takket være skuffende overgang fra Model S til Model 3 i så måte (hadde forventet meg mindre forbruk nå på sistnevnte modell).

Noen andre som eventuelt kan be- eller avkrefte endring i forbruk på samme rute etter installasjon av denne versjonen?

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

Motorwatt

Nå er dagtemperaturen 12 grader høyere i dag enn for et par dager siden (iallfall her i Sør-Norge).

M@rtin

Å ja, mange parametre her. Jeg sammenlignet likevel med tidligere dager under omtrentlig samme forhold ...
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

Toalmar

For min del ser det ut til at forbruket har gått ned med denne versjonen, men ettersom det kun er i dag jeg kan sjekke mot så blir det bare en antagelse. Jg har sett på dager sist uke med tilsvarende temperatur ute og de ligger med høyere forskjell, men igjen det blir feil å konkludere.
Man kan håpe.....

Motorwatt

Fikk denne i kveld. I flg. Teslafi er det bare 2 stk. S75D av totalt ca. 2137 biler som har denne. Ser at de fleste andre S/X er Raven og + mange TM3. Forhåpentligvis batteri- og ladefix.

Cowboystrekk

Lov å håpe at forbruket til klimaanlegget på TM3 ble bedre med denne eller blir det snart. Synes det er svært merkelig at S\X har mindre merforbruk til klima enn 3 med tanke på at kupearealet er en del mindre, det burde vært omvendt, Teslabjørn sin test hvor TMX bruke 1kWh vs 1,5kWh på TM3 ved samme utetemp og innetemp gav ikke mye mening.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

jlan

Det som påvirker langtidsforbruket til oppvarming av kupé mest er vel mengden kald uteluft som skal varmes opp fortløpende. Jeg har en mistanke om at det i en sw oppdatering ble justert ned på TMX, altså at det var endel resirkulering selv om ressirkulering sto av. Jeg begrunner det med at jeg synes det var mer tendens til dugging der enn i TM3.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

jkirkebo

Sitat fra: Cowboystrekk på fre 06. des 2019, kl. 09:01
Lov å håpe at forbruket til klimaanlegget på TM3 ble bedre med denne eller blir det snart. Synes det er svært merkelig at S\X har mindre merforbruk til klima enn 3 med tanke på at kupearealet er en del mindre, det burde vært omvendt, Teslabjørn sin test hvor TMX bruke 1kWh vs 1,5kWh på TM3 ved samme utetemp og innetemp gav ikke mye mening.

Om vi snakker om non-Raven Model X har den mindre effektive motorer som gir mer spillvarme til annet bruk. Kan forklaringen ligge der?
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

mthoring

Sitat fra: jkirkebo på fre 06. des 2019, kl. 12:19
Om vi snakker om non-Raven Model X har den mindre effektive motorer som gir mer spillvarme til annet bruk. Kan forklaringen ligge der?

Spillvarmen på S/X brukes kun til varming av batteripakken, ikke til interiør, såvidt jeg vet.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

jkirkebo

Sitat fra: mthoring på fre 06. des 2019, kl. 13:28
Sitat fra: jkirkebo på fre 06. des 2019, kl. 12:19

Spillvarmen på S/X brukes kun til varming av batteripakken, ikke til interiør, såvidt jeg vet.

Det er i så fall dumt, da denne varmen da vil gå til spille etter at batteripakken er varmet opp.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA