Bremsekraft ved oppstart - i3 94Ah

Startet av quandt1960, tir 03. des 2019, kl. 13:41

« forrige - neste »

SveinJ

Sitat fra: 1317142119 på fre 13. des 2019, kl. 13:38
Auxiliary har ingen ting med regen å gjøre. Det betyr bokstavelig talt tilbehør/tilleggsutstyr. Mitt beste forslag, er at det har med hvor mye strøm strømuttakene i bilen gir (USB og den gammeldagse pluggen på undersiden av dashbordet).

Regen er akkurat det samme på Comfort og Ecopro (EcoPlus har jeg ikke prøvd). Du ser effekten i dashbordet og den er det samme.

Hva har dette med bremsekraft ved oppstart å gjøre?
2021 VW i.d4 Max Honey yellow,
2025 VW ID.4 4-Motion Excl. Costa Azul

1317142119

Sitat fra: SveinJ på fre 13. des 2019, kl. 21:14
Auxiliary har ingen ting med regen å gjøre. Det betyr bokstavelig talt tilbehør/tilleggsutstyr. Mitt beste forslag, er at det har med hvor mye strøm strømuttakene i bilen gir (USB og den gammeldagse pluggen på undersiden av dashbordet).

Regen er akkurat det samme på Comfort og Ecopro (EcoPlus har jeg ikke prøvd). Du ser effekten i dashbordet og den er det samme.

Hvis du løfter blikket litt, så ser du at det ikke har noen ting med det å gjøre. Akkurat som jeg skriver.

quandt1960

Strømuttakene på bilen er fast, USB gir alltid maks 5VDC 1.5 eller 5A, avhengig av versjon. Den store 12VDC

Samco

I3 i Ready lader 12v batteriet om man trenger litt strøm til noe fra 12v uttakene

quandt1960

Sitat fra: SveinJ på fre 13. des 2019, kl. 21:14

Hva det har med bremsekraft å gjøre? Ja det er jo regenkraften. Over 100km/h er den lav, 0,75m/s2, opp til 60km/h opp mot en 1.8m/s2. i EcoPro og + er den høyere enn i Comfort (bekreftet av BMW). Pluss avhengig av batt.temp og power programmet du har satt. Grunnen til at jeg nevner kjøremodus er at jeg har for vane å sette bilen i EcoPro med en gang, selv om den er kald. Da kuttes mange forbrukere ned til et mindre forbruk og det kan kanskje påvirke den elektriske pumpen litt i starten. Jeg kan ikke erindre at jeg har opplevd problemet i Comfort, kanskje det bare er en bug for det er en del av de på i3.

kln66

Sitat fra: 1317142119 på tir 03. des 2019, kl. 22:11
Ikke at bremsene tar dårligere, men at de krever _vesentlig_ mer muskelkraft for å bremse like mye. Bremsepedalen min er steinhard hver morgen nå på vinteren. Ikke noe feil i følge Bilia.

Hvis batteriet er helt fulladet og/eller kaldt, så kan ikke batteriet ta i mot lading, og dermed regenerer heller ikke bilen når du slipper gassen. For at bilen skal oppføre seg som den pleier blir bremsene aktivert i stedet (ellers ville bilen ha rullet av gårde når du forventer at motoren skal bremse). I noen tilfeller hører du også at klossene sleper mot skivene.
Så det du opplever er at bremsene allerede er aktivert når du prøver å bremse, og derfor føles pedalen mye tyngre.
Hvis du har cruisecontrol med bremsefunksjon så vil du oppleve den samme effekten hvis du prøver å bremse samtidig som cruisecontrollen gjør det.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA