Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Failed to turn on climate" fra app etter oppdatering

Startet av geear, mandag 02. desember 2019, klokken 13:12

« forrige - neste »

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

geear

Syns det er en smule absurd at Tesla vil ha bilen inn på service for dette, samme dansen som alltid..

jokke


Stig-Arne

Fikk feil idag jeg. Både forvarming og behold klima på sluttet og fungere. Har fungert helt siden oppdateringen kom for 14 dager siden helt til nå. I bilen står det følgende "grunnet systemfeil i bilen kan ikke klima holdes på"

Ringte tesla og de sa at det ikke er noen feil på bilen. Så må være en programvarefeil.

geear

#19
Sitat fra: jokke på onsdag 01. januar 2020, klokken 15:25
hadde samme feil, logg ut av appen og inn igjen
Virker nesten litt for absurd at dette skal ha noe med saken å gjøre, med tanke på at det også ga feil på keep climate on uten bruk av app, men jeg gjorde som du sa - og har ikke fått feilmelding igjen etterpå. Gjorde også en dyp restart riktig nok (to til og med), men har prøvd det før. Måtte utsette servicetimen, så jeg får sett om det faktisk fortsatt er et problem...

Edit: og så skjedde det igjen.


kodax

Sitat fra: Stig-Arne på torsdag 02. januar 2020, klokken 17:44... I bilen står det følgende "grunnet systemfeil i bilen kan ikke klima holdes på"...
Ikke sikkert det skyldes det samme, men fikk noe lignende feilmelding nettopp da jeg prøvde å slå på Camp mode mens jeg var parkert. Deretter fikk jeg frys på skjermer mens jeg kjørte (og akkurat hadde mottatt en tekstmelding på skjermen), warning om å ta over for autopiloten, og så en reboot av skjermene.
Jeg hadde forøvrig ikke rebootet etter at jeg oppgraderte til v2019.50.7, klima fra app har fungert med unntak av én gang, og jeg får batterivarme når jeg forvarmer bilen også uten lading tilkoblet (i hvert fall i 15 minutter nå sist gang jeg sjekket).
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

AndreasRingdal

Testet kall direkte mot API for å starte klima og fikk der svaret NOT Found når jeg prøvde å skru på klima like etter at det feilet i appen.
TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

geear

Nå hadde denne feilen vært fraværende ganske lenge, på 2019.40.2.5, men så fikk jeg 2020.4.1 (av en eller annen grunn) for 1,5 døgn siden, og nå ligger den konstant inne med system fault på keep climate on, og forvarming virker ikke fra appen. :(

Motorwatt

Har tidvis samme feilen, og fikk for lenge siden beskjed om å vente på 2020.8.x som visstnok skulle ordne opp. Et eller annet med et "timing"-problem.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Rolf Gjerdsjø

Jeg har tidvis samme problem med S'en, og det er som Motorwatt skriver 2020.8.x som skal gjøre det.

Feilen er ifølge Tesla Drammen at når trykket i AC blir for lavt, så vil ikke bilen starte klimaanlegg. At trykker i AC blir for lavt er vanlig om vinteren, men den verken trenger eller bruker AC når det er kaldt. Det var vel tanke om en feature som ble en bug.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

k1

Jeg opplever denne feilen kun når jeg først setter i gang lading fra app, som alltid feiler. Deretter er det kun feilmld å få ved å prøve å sette på klima fra app.
Etter fjerning av ladekabel fra bil, fungerer klima fra app igjen...
Hatt denne bug'en gjennom en lang rekke ulike sw versjoner nå. (Nå på 2020.4.10)

Motorwatt

Det som er merkelig at det tar så lang tid å fikse denne feilen. Jeg fikk beskjed i begynnelse av januar at feilen blir fikset i 2020.8, og da snakker vi altså om 2 1/2 måned. Ikke imponerende...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

På servicesenteret virket de (som vanlig..) helt ukjent med dette problemet, og samme opplevelse var det med manglende batterivarming hos techsup. De pusha ny software etter et par telefoner, men gjorde seg ekstremt dumme i forhold til mangel på varming.

cra

Sitat fra: Motorwatt på søndag 08. mars 2020, klokken 13:06
Det som er merkelig at det tar så lang tid å fikse denne feilen. Jeg fikk beskjed i begynnelse av januar at feilen blir fikset i 2020.8, og da snakker vi altså om 2 1/2 måned. Ikke imponerende...

Problemet med softwareutvikling er ikke nødvendigvis å finne og fikse problemet (selv om de selvsagt kan ha slitt med det også), men rutiner rundt build og release. Det er en del arbeid rundt det å slippe en ny versjon, så selv om feilen kan fikses med et par linjer med kode kan det være mye annet som må på plass før ny versjon kan installeres.  :-\
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA