Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Failed to turn on climate" fra app etter oppdatering

Startet av geear, mandag 02. desember 2019, klokken 13:12

« forrige - neste »

geear

Har fått "Climate - Failed to turn on climate" forholdsvis ofte fra app i det siste (iPhone), siden en eller annen oppdatering rundt månedsskifte okt/nov. Forstod andre her inne også slet med det? Andre som fortsatt sliter, eller må jeg booke time?

Fant riktig nok en workaround som funket i dag tidlig, åpnet trunken og låste opp bilen, før jeg lukket trunk igjen og startet klima. Vet ikke om det var trunk eller opplåsing som gjorde utslaget, men virket gjorde det iallfall.

Parabuthus

#1
Slet med denne feilen flere uker tidligere i høst, men etter siste oppdateringer har denne funksjonen virket stabilt de siste tre ukene. Har i stedet fått feil med forvarming av batteriet, som nå ikke fungerer (se egen sak om dette i en annen tråd). Har nå 36.2.1. PS! Failure to turn on climate oppsto kun på vår gamle X75, og ikke vår nye TM3.

Mvh

Jan Ove
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

duffus


k1

Sitat fra: duffus på torsdag 05. desember 2019, klokken 19:27
Fikk det for første gang i dag og det fungerer fortsatt ikke.

Samme her etter å ha vært på samme sw versjon i 1 mnd eller så..

Andrew Lynham

Morning.
Sadly I have the same issue which appeared a few weeks ago, I am using Samsung S7 and  Model X 75D 2017
Climate, normally after a day of the car not being in use i.e. car parked in garage for 2 days and connected to charger I cannot turn on climate. Everything else in the app works, I can open windows, toot the horn, everything in the app other than turn on climate.
I went out to the garage and stood next to the car which automatically unlocked, same problem, climate will not turn on.
As soon as I opened the door, without getting into the car, the app was then able to turn on the climate.
My opinion is that the car is in such a deep sleep that it just does not respond.
Living in Norway, this function is the most important function of the app for me.

1000kwh

Sitat fra: Andrew Lynham på mandag 16. desember 2019, klokken 09:55
Morning.
Sadly I have the same issue which appeared a few weeks ago, I am using Samsung S7 and  Model X 75D 2017
Climate, normally after a day of the car not being in use i.e. car parked in garage for 2 days and connected to charger I cannot turn on climate. Everything else in the app works, I can open windows, toot the horn, everything in the app other than turn on climate.
I went out to the garage and stood next to the car which automatically unlocked, same problem, climate will not turn on.
As soon as I opened the door, without getting into the car, the app was then able to turn on the climate.
My opinion is that the car is in such a deep sleep that it just does not respond.
Living in Norway, this function is the most important function of the app for me.
En kortvarig bug.

Hadde det en ettermiddag. Startet telefonen på nytt, men det funker dagen etter.

geear

Det er ikke dyp søvn som gjør dette. I dag fikk jeg ikke startet klima (selv etter å ha låst opp/lukket opp bakluke), kjørte jentungen i barnehagen (ett minutts kjøring), parkerte, forsøkte å "keep climate on" fra klimaen på bilen, men selv der stod det "not available due to system failure", så dette er mer enn at bilen sover eller en app-bug.

SteinR

Får samme feilmelding i bilen som deg, gr. Restart løste ikke problemet  :(

Øggen

Detta e en bug, som med mykje anna, he blitt hengende igjen over mange software versjoner, dessverre....
Fått mange andre varianta av feilmelding også.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

SteinR

Da antar jeg at bugen kommer-og-går, siden jeg benyttet meg av dog mode senest på søndag. Siste SW oppdatering var for min del i forrige uke.

geear

Ja, det kan fint fungere flere ganger, og så plutselig trøbbel igjen.

geear

Hmm, fikk denne rett etter oppdatering til 40.2.5, men tok en hard restart etterpå, med ny sw, og nå har jeg startet klima 6-7 ganger etterpå fra mob uten å få denne feilen. Har brukt keep vlimate on også. Andre som mistenker det er fikset? Bilen min skal egentlig inn til Tesla for dette neste uke, men får jo regning på dritten hvis de ikke klarer å fremprovosere feilen.

AndreasRingdal

Hadde noen tilfeller av dette. Fikk til å skru på klima om jeg låste opp bilen først og så startet klima.
TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

geear

Det prøvde jeg mange ganger. Funket en gang eller to, men stort sett ikke. Åpne trunken også.

geear

Ooog der var feilen tilbake igjen, hjalp ikke å låse opp heller.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA