Kw på varmevifte?

Startet av Drumworks, lør 30. nov 2019, kl. 11:38

« forrige - neste »

Drumworks

Hvor mye strøm drar vifta? Greit å vite i forhold til oppvarming på morran. 2016 Tesla model X.
2016 Tesla X90D

Stig-Arne

Vifta trekker nesten ingenting. Men PTC elementer er vel på 6 kW eller noe i den duren
Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

OhmPaPa

Og med Range Mode på er varmen begrenset til 3 kW.

Øggen

Og om du e ekstra heldig, (avhengig av software/bug) så slår batterivarmer'n inn på 6kW i tillegg.
Merk: ved "range mode" på, slår ikkje batterivarmer inn.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

sjokomelk

Har du en 6 eller 7-seter er det et eget varmeapparat til baksetet på enda 6kW. Så "worst case scenario" kan bilen trekke  6+6+6 = 18kW hvis varmen foran, bak og i batteriet kjører på full guffe samtidig.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Daniel80

Sitat fra: sjokomelk på lør 30. nov 2019, kl. 14:36
Har du en 6 eller 7-seter er det et eget varmeapparat til baksetet på enda 6kW. Så "worst case scenario" kan bilen trekke  6+6+6 = 18kW hvis varmen foran, bak og i batteriet kjører på full guffe samtidig.

Varmeapparatet bak slår kun inn når den registrerer vekt i minst en av setesensorene i baksetet, så den kobles ikke inn ved forvarming av tom bil :) Om du starter varmen fra forsetet må du manuelt velge å koble inn varmeren bak hvis den ikke registrerer passasjerer. Tror ikke det går fra appen. (Har bare 5 seter nå så får ikke sjekket).
:)
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

OhmPaPa

Når jeg sitter alene i bilen og varmen står på HI så suser det i varmedysene bak i bilen.

2017 TMX.

Lynet

Sitat fra: OhmPaPa på lør 30. nov 2019, kl. 12:37
Dette er feil. Men can-bus leser kan man se at PWM går opp på over 60%, så nærmere 4kW er nok mer riktig.
Men skjønner ikke vitsen med denne begrensningen. Varme MÅ man ha.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

geear

Kan tenke meg at HI overstyrer og kjører varme både foran og bak.

Forøvrig, hos oss så går alltid bak på selv uten folk bak, fordi sikkerhetsbeltet der det står bakovervendt barnesete alltid står i. Hvis ikke så begynner den plutselig å hyle med beltevarsel i svinger, på grunn av trykk på sensoren i sitteputa. Altså er det ikke kun setesensor som trigger varme bak, men belte også.

Kim-

Sitat fra: Lynet på søn 01. des 2019, kl. 11:48
Sitat fra: OhmPaPa på lør 30. nov 2019, kl. 12:37
Dette er feil. Men can-bus leser kan man se at PWM går opp på over 60%, så nærmere 4kW er nok mer riktig.
Men skjønner ikke vitsen med denne begrensningen. Varme MÅ man ha.
Har sett den på 90% på range mode så den er vel tilnærmet 6kW selv på range mode
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

geear

Sikkert betinget av temperaturer osv, men at den er mye mer forsiktig med varmen er det ikke tvil om.

Kim-

Sitat fra: gr på søn 01. des 2019, kl. 16:39
Sikkert betinget av temperaturer osv, men at den er mye mer forsiktig med varmen er det ikke tvil om.
Får «limited by range mode» når den har nådd Max varme på range mode
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

geear

Range mode plager meg litt, for jeg kunne tenkt meg å unngå bruk av batterivarmer for småturer, men da reduserer den så mye på varmeapparatet at det er plagsomt. Irriterende at vi ikke heller kan få velge litt mer selv.

Øyvind.h

Kjørte hjem fra hytta i dag. -10 nesten hele veien, range mode og det ble rett og slett for varmt ved den temperaturen bilen pleier være innstilt på. Både kona og jeg la merke til at det var varmere i bilen enn det pleier. På tross av range mode og lav viftehastighet.

Når det er sagt har det alltid blitt varmt nok i bilen, selv med range mode. Men nå virker det som om effekten kanskje er skrudd litt opp.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øggen

Sitat fra: Øyvind.h på søn 01. des 2019, kl. 22:12
Kjørte hjem fra hytta i dag. -10 nesten hele veien, range mode og det ble rett og slett for varmt ved den temperaturen bilen pleier være innstilt på. Både kona og jeg la merke til at det var varmere i bilen enn det pleier. På tross av range mode og lav viftehastighet.

Når det er sagt har det alltid blitt varmt nok i bilen, selv med range mode. Men nå virker det som om effekten kanskje er skrudd litt opp.

Og da sitte dokke å kjøre fullt påkledd med jakke og alt eller??
E ingen frostpisst og går egentlig i t-skjorte heile året. Men at det e "varmt" i Model X, nei det blir ej ikkje med på.....
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA