Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lanseringen kl 05 er over etter 25 min😊

Startet av Nickelilltroll, fredag 22. november 2019, klokken 05:47

« forrige - neste »

Nickelilltroll

Tja.....

Har ikke fått med meg de andre revealingerne, men detta var....hmmm, noe annerledes.

39k$, 49k$ og 69k$ ble prisen. Tre forskjellige batteripakker+hjuldrift(rwd/2motorer/3motorer), adaptiv luftfjøring blir standard, fikk ikke regna om lastekapasitet, trekkvekt men for meg er det nok uansett.

0-100 var latterligt rask. 2.9sek var det ikke det? Inredningen var Model 3-spartansk med en Model 3-skjerm med samme plasseing.

250+/300+ og 500+miles.

Bygget i rustfritt stål, for øvrig meget stygg mot en slegge under showen, lagde ikke bolk en gang. MEN så...etter testing på sia av dette panserglass. Hva skjedde?! Knuste sidevinduan med slegga. Skjønte ikke helt hvis det var en del av showet. Når de knuste det fremre vinduet....hørte på Elon at det ikkke helt planert....så prøver dem med slegga på det bakre....som knuser....#ohfuck

Teori?

Skal vare klar for bestilling i US. Hørte ikke med leveringstid og det men folk får bare fylle på. Reserveringpris, hold deg fast..   100$ 8)

Summasumarium: Vil jeg ha denna pickup? Veit ikke, Tror jeg må la intrykket synke inn lite for den var som Elon lovet oss, "ikke for alle"....

Sen er jeg fint redd den blir kostsam når den endelig kommer hit med tanke på återinførsel på avgiffter...Levering US, sent 2022.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Kramzz

Det der var jo faktisk den styggeste bilen jeg har sett😆
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Strøm Tycoon

Perfekt pendlebil om man lever i Los Angeles i November 2019.

JoergenTAa

Sidevinduene ble knust av at en kar kastet et metallkule på vinduene, ikke av en slegge. Elons umiddelbare reaksjon på første rute som knuste var «oh my f*****g god» - og Elon var etter min mening totalt satt ut i flere minutter etterpå mens han fortsatte presentasjonen. Han hentet seg etter hvert inn igjen. Isolert sett ingen big deal for selve bilen, men det var et helt sykt øyeblikk i selve presentasjonen.


Sent from my iPad using Tapatalk

JoergenTAa

Prisen på FSD er satt til $7000, ca 64000 kr etter dagens kurs.


Sent from my iPad using Tapatalk

stenvik

Hva er totalvekta på denne cybertrucken ?   Blir dyrt å kjøre denne i bomring om denne blir registrert som lastebil :/
Også trenger en vel C1E CE lappen for å kjøre denne med tilhenger...

HCO

Sitat fra: stenvik på fredag 22. november 2019, klokken 09:25
Hva er totalvekta på denne cybertrucken ?   Blir dyrt å kjøre denne i bomring om denne blir registrert som lastebil :/
Også trenger en vel C1E CE lappen for å kjøre denne med tilhenger...

Dersom den skal kunne gå som personbil, må den som kjent ha totalvekt under 3500kg. Tesla oppgir lastekapasitet til å være 1.588kg, da er det 1912kg "igjen" til bilen. Til sammenligning veier tyngste Model S rundt 2250kg.

Jeg tror Tesla er smarte nok til å sikre at denne bilen havner under den europeiske klasse B-grensen, og eventuelt ofrer litt lastekapasitet for å få det til.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Dieseldyret

Sitat fra: eKramer på fredag 22. november 2019, klokken 08:00
Det der var jo faktisk den styggeste bilen jeg har sett😆

Word   ::)

OhmPaPa

Sitat fra: JoergenTAa på fredag 22. november 2019, klokken 08:46
Sidevinduene ble knust av at en kar kastet et metallkule på vinduene, ikke av en slegge. Elons umiddelbare reaksjon på første rute som knuste var «oh my f*****g god» - og Elon var etter min mening totalt satt ut i flere minutter etterpå mens han fortsatte presentasjonen. Han hentet seg etter hvert inn igjen. Isolert sett ingen big deal for selve bilen, men det var et helt sykt øyeblikk i selve presentasjonen.

Herlig! Viser at presentasjonen er virkelig og ikke et faket stunt av sleipe markedsførere.

Øggen

F.eks sånn tegjort og kustig som Mach-e lanseringa. Alt va ette manus på skjerm.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

stenvik

Sitat fra: HCO på fredag 22. november 2019, klokken 10:03

Dersom den skal kunne gå som personbil, må den som kjent ha totalvekt under 3500kg. Tesla oppgir lastekapasitet til å være 1.588kg, da er det 1912kg "igjen" til bilen. Til sammenligning veier tyngste Model S rundt 2250kg.

Jeg tror Tesla er smarte nok til å sikre at denne bilen havner under den europeiske klasse B-grensen, og eventuelt ofrer litt lastekapasitet for å få det til.

Versjonen med trippel motor skal kunne trekke over 14 000 lbs -> over 6 tonn..  kan ikke være en bil på mindre enn 2T vil jeg tro...

jorgror

I presentasjonen ble det sagt at den på grunn av sitt exo skeleton hadde bedre plass og ytelse innenfor samme dimensjon og vekt som en Ford F150, altså ca 2,1 tonn.


Sent from my iPad using Tapatalk
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Øggen

Sitat fra: JoergenTAa på fredag 22. november 2019, klokken 08:49
Prisen på FSD er satt til $7000, ca 64000 kr etter dagens kurs.


50000 på norske sidene iallefall.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

JoergenTAa

Sitat fra: Øggen på lørdag 23. november 2019, klokken 00:14
Sitat fra: JoergenTAa på fredag 22. november 2019, klokken 08:49
Prisen på FSD er satt til $7000, ca 64000 kr etter dagens kurs.


50000 på norske sidene iallefall.
Det er jo bedre ja


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA