Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mach-E reservasjons nummer.

Startet av opzalm, mandag 18. november 2019, klokken 08:09

« forrige - neste »

opzalm

Usikker på om jeg skal ha denne men har reservert 0724 og fikk ‭‬reservasjonsnummer ‭xxxxx009.

Hva har andre fått?

Skal se bil i morgen kveld. Blir spennende.
Reservert og kansellert TM3
Reservert og usikker på Mach-E First Ed AWD
Venter på XC40Recharge

Bfs

Jeg fikk bekreftelse 03.47 og fikk 6125 som siste sifre. Er nok ikke kønummer, men kanskje avhengig av hvilken konfigurasjon man har valgt.


Magsell

Jeg har blitt trukket for reservasjonen, men fikk ikke noe reservasjonsnummer. Ikke vet jeg hva jeg reserverte heller, for det var bare tull med nettsiden. Dette var vel 05.30 eller noe sånt, så jeg trodde jo igrunn pågangen ikke skulle være så enorm da.

torlie

#3
Sitat fra: Magsell på mandag 18. november 2019, klokken 08:24
Jeg har blitt trukket for reservasjonen, men fikk ikke noe reservasjonsnummer. Ikke vet jeg hva jeg reserverte heller, for det var bare tull med nettsiden. Dette var vel 05.30 eller noe sånt, så jeg trodde jo igrunn pågangen ikke skulle være så enorm da.

Samme skjedde meg, tror siden til Ford var tilnærmet nede en times tid fra 04-05. Litt etter kl 05 fikk jeg fullført betaling, men kom til en side hvor det viste at en feil var skjedd. Ble likevel trukket for kr 5000,- i nettbanken. Ergo ingen epost eller bekreftelse på reservasjon.

Regner med Ford er ryddige her og at vi ligger i køen, bare at bekreftelse på siden og epost har feilet.

Om vi må reservere på nytt dropper jeg det nok.

Sendte epost til salgssjef hos valgte Forhandler, så antar jeg får noe info derfra etterhvert om vi må foreta oss noe.

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Fossilbil

#4
Trodde dette åpnet sånn rundt lunch i dag..... ;D

Var tilfeldigvis innom og reserverte nå en long range RWD, og fikk xxx10109
Reserverte så en First edition og fikk xxxx8152


Rocklobster

Sitat fra: torlie på mandag 18. november 2019, klokken 08:30
Sitat fra: Magsell på mandag 18. november 2019, klokken 08:24
Jeg har blitt trukket for reservasjonen, men fikk ikke noe reservasjonsnummer. Ikke vet jeg hva jeg reserverte heller, for det var bare tull med nettsiden. Dette var vel 05.30 eller noe sånt, så jeg trodde jo igrunn pågangen ikke skulle være så enorm da.

Samme skjedde meg, tror siden til Ford var tilnærmet nede en times tid fra 04-05. Litt etter kl 05 fikk jeg fullført betaling, men kom til en side hvor det viste at en feil var skjedd. Ble likevel trukket for kr 5000,- i nettbanken. Ergo ingen epost eller bekreftelse på reservasjon.

Regner med Ford er ryddige her og at vi ligger i køen, bare at bekreftelse på siden og epost har feilet.

Om vi må reservere på nytt dropper jeg det nok.

Sendte epost til salgssjef hos valgte Forhandler, så antar jeg får noe info derfra etterhvert om vi må foreta oss noe.
Håper de takler det bedre enn VW med andre ord. Fikk tidlig nummer og penger reservert på konto på VW ID, men beskjed neste dag om at bestillingen var slettet og at jeg måtte bestille på nytt. Det gjorde jeg ikke, kjøpte Tesla :)
Fikk reservasjonsnummer 10010003 klokken 07 i dag. Regner med det kommer egne lister etc. for norge til våren, slik at det tallet vi fikk i dag er meningsløst. Tar en ny vurdering da når vi får leveringsestimater og svar på hvor mange biler av hvilken config som kommer til Norge etc. Noen som vet om Mach-e har varmepumpe?

torlie

Sitat fra: Rocklobster på mandag 18. november 2019, klokken 09:02
Sitat fra: torlie på mandag 18. november 2019, klokken 08:30
Sitat fra: Magsell på mandag 18. november 2019, klokken 08:24
Jeg har blitt trukket for reservasjonen, men fikk ikke noe reservasjonsnummer. Ikke vet jeg hva jeg reserverte heller, for det var bare tull med nettsiden. Dette var vel 05.30 eller noe sånt, så jeg trodde jo igrunn pågangen ikke skulle være så enorm da.

Samme skjedde meg, tror siden til Ford var tilnærmet nede en times tid fra 04-05. Litt etter kl 05 fikk jeg fullført betaling, men kom til en side hvor det viste at en feil var skjedd. Ble likevel trukket for kr 5000,- i nettbanken. Ergo ingen epost eller bekreftelse på reservasjon.

Regner med Ford er ryddige her og at vi ligger i køen, bare at bekreftelse på siden og epost har feilet.

Om vi må reservere på nytt dropper jeg det nok.

Sendte epost til salgssjef hos valgte Forhandler, så antar jeg får noe info derfra etterhvert om vi må foreta oss noe.
Håper de takler det bedre enn VW med andre ord. Fikk tidlig nummer og penger reservert på konto på VW ID, men beskjed neste dag om at bestillingen var slettet og at jeg måtte bestille på nytt. Det gjorde jeg ikke, kjøpte Tesla :)
Fikk reservasjonsnummer 10010003 klokken 07 i dag. Regner med det kommer egne lister etc. for norge til våren, slik at det tallet vi fikk i dag er meningsløst. Tar en ny vurdering da når vi får leveringsestimater og svar på hvor mange biler av hvilken config som kommer til Norge etc. Noen som vet om Mach-e har varmepumpe?

Om så er tilfelle blir det ikke ny reservasjon på meg, da avventer jeg om løsningen blir like rotete som VW. Uansett skeptisk på om det er bilen for meg, men ble litt gira når jeg så presentasjonen, ergo forsøk på reservasjon.

Evt så reserverer jeg GT i stede når de åpner for den. :police:
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Mr.Jacobsen

Reserverte First Edition for ca. 30 minutter siden, fikk xxxx8168
Forhåndsreservert Ford Mach-E First edition

makki

Jeg har 56XX bestilt AWD med tek+pakke og metalic rød,  Nå der jeg det samme som first edition!!

ArTa

Reserverte først en vanlig AWD fikk nummer 8187, så etter mye feil I systemet fikk til en first edition med nummer 8217 halvtime senere.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

makki

Uansett reservasjon nr skal forandres i ford systemet, de som har fortrinnsrett kommer de første rekke.

torlie

#11
Da fikk jeg epost om bekreftet reservasjon, noe jeg ikke fikk ca kl 05 i natt.

Reservasjonsnummer: 1000477x

Antar da det løser seg for alle andre også som ikke fikk fullført, men som likevel ble trukket i nettbank.

Om nr over tilsier at jeg er nesten nr 5000 i Norge på First Edition blir det nok langt inn i 2021 før man får bil  :P
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Chimp

Nei det er ikke sånn. Jeg skal garantere at jeg var blant de første 50 i Norge (bestillingsbekreftelse kl 3.45) og jeg fikk 4100 ellerno. Tror nesten det ordregreiene kan være first edition globalt.

torlie

Sitat fra: Chimp på mandag 18. november 2019, klokken 10:54
Nei det er ikke sånn. Jeg skal garantere at jeg var blant de første 50 i Norge (bestillingsbekreftelse kl 3.45) og jeg fikk 4100 ellerno. Tror nesten det ordregreiene kan være first edition globalt.

Er det globalt er det forståelig, da de i US åpnet for reservasjon litt før her hjemme ettersom jeg fulgte med. Antar Forhandler etterhvet får oversikt over lister i Norge.

Ville vært overrasket om vi allerede nærmer oss 10000 bestillinger i Norge.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Chimp

Mye negativt i sosiale media når skiluke og taklast mangler i tillegg til litt lite bagasjerom og lav hengervekt. 10000 stk i Norge skal jeg derfor garantere ikke stemmer.
Hvis first edition ikke havner på 600, men 10% lavere grunnet en revisjon av priser og evt riktig kursuvikling vs dollar - da skal jeg vurdere Ford

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA