Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: 32A lading med 32 sikring + andre kurser i garasje  (Lest 1106 ganger)

geear

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2019
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7322
    • Vis profil
Sv: 32A lading med 32 sikring + andre kurser i garasje
« Svar #15 på: Torsdag 14. November 2019, klokken 17:41 »
Du må ha jfb type B eller filter i ladestasjonen, så hvordan skal da jfa i sikringsskapet få problemer? Og hvor får du det fra at du må bruke dobbelisolert kabel på grunn av ladestasjon+flere kurser dersom du har jfa i sikringsskapet?

Men hva er det egentlig slags problem du forsøker å løse? Har du begrenset plass i rør, eller handler det om noen hundrelapper fra eller til i kabel og evt jfa kontra automatsikring? Hvis ikke er da dette veldig enkelt å løse på en god måte?
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Rævedilter

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 415
    • Vis profil
Sv: 32A lading med 32 sikring + andre kurser i garasje
« Svar #16 på: Torsdag 14. November 2019, klokken 20:47 »
Du må ha jfb type B eller filter i ladestasjonen, så hvordan skal da jfa i sikringsskapet få problemer?
Fordi den (jfa type A) kan gå i metning ved DC jordfeil og derved ikkje løyse ut ved jordfeil på kabelen mellom jfa og ladeboks.

Er ferdig med å konkudera kva eg skal ha, men spør vel om den sikkerhetsmessige forskjellen mellom å jfa framfor kun ladeboks (lovleg) og jfa framfor forbukere også (ulovleg), men mulig dei bare har sett streken der.