Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

32A lading med 32 sikring + andre kurser i garasje

Startet av Rævedilter, tirsdag 12. november 2019, klokken 13:49

« forrige - neste »

geear

Du må ha jfb type B eller filter i ladestasjonen, så hvordan skal da jfa i sikringsskapet få problemer? Og hvor får du det fra at du må bruke dobbelisolert kabel på grunn av ladestasjon+flere kurser dersom du har jfa i sikringsskapet?

Men hva er det egentlig slags problem du forsøker å løse? Har du begrenset plass i rør, eller handler det om noen hundrelapper fra eller til i kabel og evt jfa kontra automatsikring? Hvis ikke er da dette veldig enkelt å løse på en god måte?

Rævedilter

Sitat fra: gr på torsdag 14. november 2019, klokken 17:41
Du må ha jfb type B eller filter i ladestasjonen, så hvordan skal da jfa i sikringsskapet få problemer?
Fordi den (jfa type A) kan gå i metning ved DC jordfeil og derved ikkje løyse ut ved jordfeil på kabelen mellom jfa og ladeboks.

Er ferdig med å konkudera kva eg skal ha, men spør vel om den sikkerhetsmessige forskjellen mellom å jfa framfor kun ladeboks (lovleg) og jfa framfor forbukere også (ulovleg), men mulig dei bare har sett streken der.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA