Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny på elbil markedet.

Startet av ElbilTrondheim, mandag 04. november 2019, klokken 17:19

« forrige - neste »

ElbilTrondheim

Hei!
Trenger litt hjelp til valg av elbil. Vil trenge en bil som kan prøve å by på 8-10 mil om vinteren (mandag til fredag)
uten at man må hakke tenner hele veien. Kan evt lade ved retur i verste fall. Bor i Trondheim
Kan låne opptil 230 000,- men gjerne noe mellom 150 000 - 185 000,-

Har litt sansen for Kia Soul.
Leste om denne MG ZS EV, den kan jo evt være aktuell å sprenge banken for.

Noen forsalg til dette? Åpen for alle modeller altså. Gjerne kom med egne erfaringer omkring rekkevidde osv.

Daniel_0007

Sier ikke noe om plass men man får de nye vag trillingene fra 179 000

https://www.seat.no/biler/elbil/mii-electric

Model 3 2019 LR Rwd

1000kwh

Nissan 2018 40kwh og Hyundai Ioniq 28kwh er bilene du skal se på ;)

andersbj

Sitat fra: ElbilTrondheim på mandag 04. november 2019, klokken 17:19
Hei!
Trenger litt hjelp til valg av elbil. Vil trenge en bil som kan prøve å by på 8-10 mil om vinteren (mandag til fredag)
uten at man må hakke tenner hele veien. Kan evt lade ved retur i verste fall. Bor i Trondheim
Kan låne opptil 230 000,- men gjerne noe mellom 150 000 - 185 000,-

Har litt sansen for Kia Soul.
Leste om denne MG ZS EV, den kan jo evt være aktuell å sprenge banken for.

Noen forsalg til dette? Åpen for alle modeller altså. Gjerne kom med egne erfaringer omkring rekkevidde osv.

Leaf 30 kwh ligger vel i det prissegmentet du ønsker deg, og kan vel tilby den lengden du ønsker i de aller, aller fleste værforhold?
Har selv ikke bil ennå, men vurderer det samme - kanskje noen med egen erfaring som kan uttale seg om det valget. Vet det er snakk om noe skepsis til Chademo-lading for fremtiden, men hvor mye det faktisk har å si, er jo usikkert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA