Krysning av Long Range og Performance?

Startet av Greyish, lørdag 02. november 2019, klokken 12:51

« forrige - neste »

Greyish

Hei, siden jeg er newbie eier av TM3, og ditto her på forumet, blir det endel spørsmål fra meg, får prøve å bidra meg noe når jeg har litt mer erfaring med bilen.

Jeg kjøpte bilen av en bilforhandler denne uken, gått 400 km. Den sies å være en blanding av Long Range og Performance. Den har rekkevidden og hengerfestet til Long Range, mens den har ytelsen til Performance, den har 18' felgene fra Long Range, men Trackmode fra Performance, røde kalipere, og litt andre bremser, pedaler og spoiler enn vanlig Performance. Det skal visstnok være et begrenset opplagsproduksjon fra Tesla, i flg. forhandler.
Jeg har ikke hørt om denne før, noen som kjenner denne "varianten"?

Mvh
Øyvind
Tesla Model 3, kjøpt ny hos Marcusbil, Oslo 31. oktober 2019. Base Performance, sort interiør. Chrome delete, folierte speil og dashbordplanke, lakkerte kalipere, solfilm bakvinduer. 18' sommer Michelin, og 18' vinter M/Bridgestone Blizzak Ice.

Flaago

De kaller den base performance.
Jeg har en selv og er bra fornøyd.

Nickelilltroll

Er ikke detta en performance med eneste nedgradering som aerofelger? Høres sånn ut på beskrivelsen ihvertfall :)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Counterpointer

Dette høres spesielt ut.

Meg bekjent er det to utgaver av preformance.

Original med røde calippere, rød stripe under emblem osv. Den har ikke hengerfestemulighet. Må ha 20' felger eller spesielle utgaver av 18' og 19'.

Light preformance. Den har grå calippere og vanlige 18' felger. Har mulighet for hengerfeste med lavere kapasitet enn long range.

Nickelilltroll

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 02. november 2019, klokken 13:11
Dette høres spesielt ut.

Meg bekjent er det to utgaver av preformance.

Original med røde calippere, rød stripe under emblem osv. Den har ikke hengerfestemulighet. Må ha 20' felger eller spesielle utgaver av 18' og 19'.

Light preformance. Den har grå calippere og vanlige 18' felger. Har mulighet for hengerfeste med lavere kapasitet enn long range.

Ja, der sier du noe. Bilen ruller fint lite med de oppgraderte calippere ihertfall, 18» felger går ikke på disse biler nei. Hmmm....da skjønner jeg fint lite... Men hengerfeste på Performance dykka vel opp på inventory i en kort periode mener jeg?
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Atle3

Noen har nok rotet frem rødmaling fra da de malte calipperne på mopeden sin en gang i tiden.

Greyish

Sitat fra: Atle3 på lørdag 02. november 2019, klokken 13:58
Noen har nok rotet frem rødmaling fra da de malte calipperne på mopeden sin en gang i tiden.

Hehe, bilen er kjøpt hos Marcusbil, jeg betviler sterkt at de har vært ute med en malerpensel på kaliperne.
En annen merkelig ting er at det ikke er noe "Dual Motor" merke bak for å indikere AWD.
Tesla Model 3, kjøpt ny hos Marcusbil, Oslo 31. oktober 2019. Base Performance, sort interiør. Chrome delete, folierte speil og dashbordplanke, lakkerte kalipere, solfilm bakvinduer. 18' sommer Michelin, og 18' vinter M/Bridgestone Blizzak Ice.

Counterpointer

Greyish

Counterpointer

Greyish

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 02. november 2019, klokken 14:26
Sitat fra: Greyish på lørdag 02. november 2019, klokken 14:24
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 02. november 2019, klokken 14:21
Sitat fra: Flaago på lørdag 02. november 2019, klokken 13:06
De kaller den base performance.
Jeg har en selv og er bra fornøyd.
Har du track mode?

Ja.
Nå var det Flago sin base preformance jeg lurte på, du skrev om din i første post

Jepp, jeg så det rett eter at jeg postet, men tenkte likevel at jeg kunne kommentere at jeg har Track Mode :)

Counterpointer

Sitat fra: Greyish på lørdag 02. november 2019, klokken 14:37
Jepp, jeg så det rett eter at jeg postet, men tenkte likevel at jeg kunne kommentere at jeg har Track Mode :)
Tror du har fått en overgangsmodel. Marcusbil har god oversikt og selger mye biler.

Har du foresten bilde av dine hjul/calippere ?

Greyish

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 02. november 2019, klokken 14:40
Sitat fra: Greyish på lørdag 02. november 2019, klokken 14:37
Tror du har fått en overgangsmodel. Marcusbil har god oversikt og selger mye biler.

Har du foresten bilde av dine hjul/calippere ?

Jeg skal ut om litt, så jeg kan ta et par bilder.

Mvh
Øyvind

Greyish

Sett inn bilde funksjonen fant jeg ikke helt ut av, men har lagt ved som attachment, håper det går an å se det derfra. Bildet er fra forhandler da det er eneste bilde jeg har som viser sommerfelgene som fulgte bilen. Fungerer dette, kan jeg ta et nærbilde av kaliper.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Greyish

Nærbilde av kaliper foran og bak, med vinterhjul på. Kaliper på bakjulet har ikke Tesla påskrevet. Og bak er det som sagt ikke Dual Motor merke.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA