Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

350kW lynlader hos alle Porscheforhandlere

Startet av Griffel, tirsdag 29. oktober 2019, klokken 20:46

« forrige - neste »

Griffel

Porsche krever at alle forhandlere i løpet av 2020 skal ha en 350kW lynlader installert. (Bilbransje24)

Er det for å få kundene lynraskt ut på vegen?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Counterpointer

Må jo være for å kunne si at de har et stort antall ladere.

Rollep

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 22:19
Må jo være for å kunne si at de har et stort antall ladere.
Like seriøs som vanlig, ser jeg :)

Counterpointer

Sitat fra: Rollep på onsdag 30. oktober 2019, klokken 19:08
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 22:19
Må jo være for å kunne si at de har et stort antall ladere.
Like seriøs som vanlig, ser jeg :)
Fanboy ahoy

Du klarer virkelig å se noe useriøst i det? For det mest praktiske er å kjøre fra forhandler til forhandler?

Eller er det greit å slippe å kjøpe seg inn overalt langs veien og etablere dyre høyeffekt egne uttak der, men i stedet pålegge hver enkelt forhandler å ha slik at nettverket øker utover Ionity.

Sikkert flere grunner, men det er en åpenbar markedføringseffekt i å ha mange punkter på ladekartet.

Rollep

Nettverket består allerede av langt mer enn Ionity.

I skrivende stund omfatter Porsche Charging Network:

517 lynladerstasjoner
5806 hurtigladerstasjoner
40840 AC stasjoner
181 Destinasjons ladestasjoner

350 kW stasjonene hos forhandlerne blir et godt alternativ til alle de andre stasjonene. Porsche centre finnes det massevis av nedover i Europa og svært mange av dem er lokalisert rett ved en hovedvei. Eneste ulempen blir at Taycan lader så kjapt at man får vel knapt nok tid til å komme innom for kaffe og en hyggelig bilprat :)

OhmPaPa

Sitat fra: Rollep på torsdag 31. oktober 2019, klokken 13:33
Eneste ulempen blir at Taycan lader så kjapt at man får vel knapt nok tid til å komme innom for kaffe og en hyggelig bilprat :)

Du får velge en destinasjonslader i stedenfor da. Så får du tid til å drikke kaffe!  :)

Hvilken plugg og kapasitet har Porsche sin destinasjonslader? SVJV har Tesla sine opptil 19kW og type2-plugg slik at også andre bilmerker kan lade. Prøvte å google men ble ikke særlig klokere.

Rollep

#6
Sitat fra: OhmPaPa på torsdag 31. oktober 2019, klokken 16:02
Sitat fra: Rollep på torsdag 31. oktober 2019, klokken 13:33
Eneste ulempen blir at Taycan lader så kjapt at man får vel knapt nok tid til å komme innom for kaffe og en hyggelig bilprat :)

Du får velge en destinasjonslader i stedenfor da. Så får du tid til å drikke kaffe!  :)

Hvilken plugg og kapasitet har Porsche sin destinasjonslader? SVJV har Tesla sine opptil 19kW og type2-plugg slik at også andre bilmerker kan lade. Prøvte å google men ble ikke særlig klokere.
He he :)

De jeg har sett på er 11kW Type 2

Du finner charging map litt ned på denne siden (filter oppe til høyre)

https://www.porsche.com/international/aboutporsche/e-performance/charging-on-the-road/


OhmPaPa

Takk Rollep - den siden fant jeg før i dag men fant ikke noe om spesifikasjonene.

Var for litt siden på et norsk hotell hvor de hadde destinasjonsladere både fra Tesla og Porsche. Fint om begge kan brukes av alle biler som støtter type-2.

Chimp

Er det noen som har bekreftet ladekurven til Taycan enda? Altså at den faktisk klarer 270 kw, samt stabil 150 kw på slike ladere.

Har også sett noen skrive at det er 3 år inkludert rabatt på Ionity, men ikke sett det bekreftet?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA