Rentekampanje

Startet av peter0920, lørdag 19. oktober 2019, klokken 15:42

« forrige - neste »

sfinxern

Da er det kommet ny rentekampanje på X/S på 0,25% igjen ved levering i desember.

God jul :D!
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

wasted1980

Dette gjelder vel bare inventory (og standard range biler)?
TMS "P"75D Full pakke

TM≡ Reservert 01.04.16

P85 | Perlehvit | Panorama | Luft | Tech | Hi-Fi | Dobbeltlader | Vinterpakke | Skinn + Alacantara | Carbon | Spoiler | 7 seter | 20" Tomason TN9 | SOLGT

heiho


MacPro

Gjelder visst kun «Standard Range» modeller fra Inventar (ferdigproduserte biler), som utleveres innen 31.12.19.

heiho

Sakset fra infomailen:

Gratis, ubegrenset Supercharging er inkludert ved kjøp av Model S eller Model X*. Model X Standard Range med levering i desember 2019 tilbys fra kr. 5 664 per måned** med 0,25% rente.

Ubegrenset gratis Supercharging gjelder for første eier registrert på kjøretøyet, og kan ikke overføres eller overdras til annen person eller annet kjøretøy.
**Flytende nominell rente er 0,25%. Eff. rente er 2,07% ved lånebehov kr. 527.502. Etableringsgebyr kr. 1.730 (forutsetter elektronisk signering av avtalen). Total kredittkjøpspris kr. 857.424. Renten er flytende og gjelder i tre år, etter tre år justeres renten til gjeldende standardrente som pt. er 3.85%. Total løpetid er 8 år. Gjelder bestillinger levert innen 31. desember 2019.

daktari

Noen utvalgte LR har også avslag i størrelse 3% ca 30.000,- Vet ikke om noen av disse kan ha Raven-motoren?

SR er "ny-gamle" 75ere som er bygget før Raven og AP3? Kan ikke være mange av dem igjen?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

jkirkebo

Sitat fra: daktari på onsdag 18. desember 2019, klokken 11:13
Noen utvalgte LR har også avslag i størrelse 3% ca 30.000,- Vet ikke om noen av disse kan ha Raven-motoren?

SR er "ny-gamle" 75ere som er bygget før Raven og AP3? Kan ikke være mange av dem igjen?

Alle "SR" er vel Raven-utgave? "pre-Raven" het jo 75D.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

turfsurf

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 18. desember 2019, klokken 16:40
Alle "SR" er vel Raven-utgave? "pre-Raven" het jo 75D.
Nei, de kom som SR/LR allerede i Mars. Raven kom vel en måned eller to senere. Men jeg tror mange faktisk ble levert med 75D/100D badge (også Raven).
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Ekte "Raven" har også adaptive dempere.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Gikken

Den jeg ringte på (og tror jeg ender opp med å bestille) var i hvert fall Raven i følge selger. Men her må man kanskje ha tunga rett i munnen? Trodde også alle SR var Raven.
Endelig fått på plass TMX-bestilling, #848 it is!

PGH

Får ikke opp 0,25 rente på sidene til tesla. Er det noe eg må ringe en selger om? I tillegg ser eg det ikke er mange kronene opp til LR inventory biler. Er egentlig SR inventorybilene ett godt kjøp, selv med denne renten?

daktari

Sitat fra: PGH på fredag 20. desember 2019, klokken 19:56
Får ikke opp 0,25 rente på sidene til tesla. Er det noe eg må ringe en selger om? I tillegg ser eg det ikke er mange kronene opp til LR inventory biler. Er egentlig SR inventorybilene ett godt kjøp, selv med denne renten?
Nja, det er jeg usikker på. SR er utgående modell så det holder, og strever litt med å forsvare prisen mot konkurrentene tenker jeg. ca 100.000 i forskjell til en LR.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Gikken

Sitat fra: daktari på fredag 20. desember 2019, klokken 22:34
Sitat fra: PGH på fredag 20. desember 2019, klokken 19:56
Får ikke opp 0,25 rente på sidene til tesla. Er det noe eg må ringe en selger om? I tillegg ser eg det ikke er mange kronene opp til LR inventory biler. Er egentlig SR inventorybilene ett godt kjøp, selv med denne renten?
Nja, det er jeg usikker på. SR er utgående modell så det holder, og strever litt med å forsvare prisen mot konkurrentene tenker jeg. ca 100.000 i forskjell til en LR.

Selger sa at det var utgående modell, men at det bortsett fra rekkevidde ikke var noen vesentlig forskjell mellom SR og LR (LR er 0,2 sekunder raskere til 100). Er det andre kjente forskjeller?
Endelig fått på plass TMX-bestilling, #848 it is!

turfsurf

Sitat fra: Gikken på lørdag 21. desember 2019, klokken 00:12
Selger sa at det var utgående modell, men at det bortsett fra rekkevidde ikke var noen vesentlig forskjell mellom SR og LR (LR er 0,2 sekunder raskere til 100). Er det andre kjente forskjeller?
Er vel forskjell i toppfart. Så har jo SR den fordelen at den er lettere. Ellers går forskjellen kun på batteriet. Høyere ladefart over tid.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

SR har samme kjøle og varmeanlegg (6 kW) på batteripakken som LR, så med 25 % mindre masse går det raskere å få driftstemperatur på batteripakken, enten det er med kjøring eller forvarming. Kan være en fordel for noen.

Og åpenbart også prisforskjellen. Og så bør man ikke kjøpe LR bare fordi - man bør kjøpe bil som passer til bruken. Ikke vits å kjøre rundt med en større batteripakke enn man trenger.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA