Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bakbremser e-Up er ikke vedlikeholdsfrie

Startet av elektrolux, lørdag 19. oktober 2019, klokken 09:52

« forrige - neste »

Radiobil1

Min har begynt å "sette seg" på brekket. Med det mener jeg at det kommer het skikkelig knepp når de løsner etter å ha stått parkert på brekk en arbeidsdag. Ikke noe ulyd etter at det har løsnet.


Er ikke det typisk ved mye bremsestøv i trommel?

Borje

Det meste ruster fast i tromlene på E-up. Ofte er det også lekkasje i bremse sylinderne.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Borje


Borje


Radiobil1

Hadde min på service og garantiutløpssjekk. Der fant de en liten lekkasje og ujevnt slitte bremsesko.
De skal bytte dette gratis.


Ellers var alt tipp topp.


Arctic

@Borje, stemmer bra med hvordan mine bremser bak så ut det der. Jeg byttet selv i høst, både tromler, hjulbremsesylindrer, bremsesko og nytt fjærsett.
2019 Hyundai Kona electric
2014 E-Up! - Solgt

hemi

minibump, takk for mye bra info, min høyre henger nå så mye at hjulet låser, selv om jeg såvidt drar på brekket så setter den seg over natten om jeg har på, såpass mye at hele bilen løftes/senkes også når jeg prøver rygge og få den til å løsne.

blir å demontere alt i forbindelse med hjulskift og skifte litt biter og smøre.

igniztion

Sitat fra: hemi på tirsdag 27. september 2022, klokken 21:53
minibump, takk for mye bra info, min høyre henger nå så mye at hjulet låser, selv om jeg såvidt drar på brekket så setter den seg over natten om jeg har på, såpass mye at hele bilen løftes/senkes også når jeg prøver rygge og få den til å løsne.

blir å demontere alt i forbindelse med hjulskift og skifte litt biter og smøre.

Har også hatt dette problemet. Hjelper veldig å dra til parkeringsbremsen mens man kjører og holde den i 5-10 sekunder. Pass selvsagt på eventuell trafikk bak.

Har gjort det til vane å gjøre dette en gang i blandt ned bakken fra der vi bor, og har ikke opplevd at bakhjulene låser seg etter det. Parkerer i bakke, så må da selvsagt parkere med håndbrekk.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

hemi

har renset trommelen med brekket som du beskriver, det forsterket egentlig bare problemet ;)

Daruu

Det holder ikke å gjøre dette med brekket bare i fart framover - man må gjøre det bakover også - det er ihvertfall min erfaring.
2020 VW Eup range

Hubszo

Sitat fra: Arctic på torsdag 30. januar 2020, klokken 12:12@Borje, stemmer bra med hvordan mine bremser bak så ut det der. Jeg byttet selv i høst, både tromler, hjulbremsesylindrer, bremsesko og nytt fjærsett.

Jeg har også byttet selv alt, men høyre bremsen ligger på. Noen ide?

Arctic

Du har sikkert fått orden på dette nå, men mener jeg bare tok av trommelen og justerte litt.
2019 Hyundai Kona electric
2014 E-Up! - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA