Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Aktivere Car-Net / We Connect

Startet av Odegaard, torsdag 04. juni 2020, klokken 18:59

« forrige - neste »

igniztion

Har brukt Volkswagen appen lenge på ID.4 og den har fungert helt fint, om enn noe begrenset hva man kan gjøre.

Sa opp We Connect på e-Up for lenge siden da jeg ikke følte det var verdt prisen, men savner å kunne sette på forvarming nå som temperaturen synker.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Model Y

Sitat fra: epifant på mandag 09. oktober 2023, klokken 14:18Fikk denne på mail i dag:

Sitatvi ønsker å informere om at appen "We Connect" deaktiveres fra 08.11.2023 og driften opphører.

We Connect-funksjoner som til nå kunne betjenes via We Connect-appen, kan fra dette tidspunktet brukes via Volkswagen-appen. Volkswagen-appen kan lastes ned her i Google Play Store eller her i Apple Store.

Du kan selvsagt bruke We Connect-appen som vanlig frem til deaktiveringen.

Kontakt oss gjerne ved spørsmål.

Vi takker for interessen i We Connect-appen og ønsker lykke til med Volkswagen-appen.

Så får man se hvor godt Volkswagen-appen fungerer. Kan vel bare gå én vei.

Tydeligvis akkurat samme elendige system bak.

Kamerat med e-Up opplever nå det samme som meg. Glemte å fornye, fornyer så dagen etter - bilen leverer ikke lengre status.
Løsning fra WeConnect Support? Koble til bilen på nytt, siden de nå hadde aktivert SIM-kort.

Funket selvsagt ikke, akkurat samme problem som jeg hadde på min bil - "Feil kilometerstand" når man prøver å aktivere.

Så blir vel sikkert 12-15.000,- i foreslått reparasjon her også, for å bytte modul. Det er hårreisende hvor elendig Volkswagen har lagd dette systemet.

TB

Open-Vehicle-Monitoring-System-3 (OVMS3) vil være et godt alternativ.
En benytter eget simkort, og har ingen andre løpende utgifter enn simkort.

Sitat fra: Model Y på fredag 20. januar 2023, klokken 22:03For de som evt opplever samme problem. Her er løsningen. Innbetalt på relativt kort tid i forhold til abonnementskostnad.
Også er det faktisk stabilt 😁

https://docs.openvehicles.com/en/stable/components/vehicle_vweup/docs/index_t26.html
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Model Y

Joda, det er min post, så kjenner til OVMS.
Det vil jo være alternativet hvis Møller/Volkswagen nekter å reparere her.

Men jeg syns det er utrolig dårlig at problemet oppstår etter at et abonnement går ut. Her er det snakk om 1 døgn mellom utløp og reaktivering, og så skal det være så vanskelig å få det i gang?!

Mine erfaringer med Tesla, Honda og Hyundai viser hvor enkelt det kan være. Så at verdens største bilprodusent ikke får til dette etter mer enn 10 års erfaring med app, det kan jeg bare ikke fatte.

Model Y

#34
Vi fikk faktisk ordnet det på en e-UP som nektet aktivering grunnet "feil kilometer."

For alle andre i samme båt, her er stegene vi brukte for å få det til.
Ha en PC med Internett og Firefox (nettleseren som fungerte for oss iallfall) tilgjengelig.

1. Ring til WeConnect og be om reaktivering av SIM-kort. Hvis det lykkes fra deres side vil de sende en epost om dette. Telefonnummer er: 800 12 651. Aktiveringen varer da typisk i 24 timer.

2. Slett bilen fra Volkswagen.no brukeren din, men ha VIN-nummer tilgjengelig.

3. Kjør en tur på 10km+ og parker sted under åpen himmel med god mobildekning. Sett bilen i P, MEN IKKE SKRU AV BILEN!.

4. La bilen stå slik i 3-4 min, bruk tiden på å skrive ned nåværende kilometerstand.

5. Skru av bilen, og gå inn på Volkswagen.no på PC og skriv inn VIN for å legge til bil.

6. Prøv deretter å aktivere Online-tjeneste, skriv inn kilometerstand og gå videre.


Forskjellen fra tidligere var å la bilen være på i noen minutter etter kjøretur for å la den synkronisere kilometer. Også brukte vi nå Firefox som nettleser (Safari tidligere).
Dette var da andre forsøk på aktivering.

Garanterer ingenting, men det kan være verdt forsøket for andre i samme båt, hvis WeConnect faktisk klarer å reaktivere SIM-kort - for da burde det gå!

rsolva

Sitat fra: Model Y på torsdag 15. februar 2024, klokken 20:38For alle andre i samme båt, her er stegene vi brukte for å få det til.
Hvilken årsmodell var dette? Kanskje jeg skal prøve på det samme, var ikke klar over at man måtte ringe inn og be om aktivering før man legger bilen til i appen.
VW eUP! 2014

rsolva

Ringte VW idag og de nullstilte eSIM. Slettet kjøretøy fra appen og begynte på nytt, og da funka det! Fulgte bare anvisningene i appen; kjøre minst 3km, parkere i åpent lende og så skrive inn km-stand. Bestilte e-remote også for å teste, hvis det er ustabilt så har jeg 14 dagers angrerett :angel:
VW eUP! 2014

rsolva

En liten oppdatering ang App-eventyret på VW eUP 2014-modell; appen er en skuffelse, forvarming funker ikke i det hele tatt (on-demand eller endring av planlagt oppvarming). Jeg har klart å skru av og på ladinga og appen viser kjøredata, men det er ikke et behov jeg har så nå har jeg avbestilt.

Venter fortsatt på bekreftelse på at e-remote er avbestilt og appen funker fortsatt, men de er vel bare treige.

Da blir det nok til at jeg tester OVMS istedenfor.
VW eUP! 2014

Model Y

Sitat fra: rsolva på fredag 23. februar 2024, klokken 11:18En liten oppdatering ang App-eventyret på VW eUP 2014-modell; appen er en skuffelse, forvarming funker ikke i det hele tatt (on-demand eller endring av planlagt oppvarming). Jeg har klart å skru av og på ladinga og appen viser kjøredata, men det er ikke et behov jeg har så nå har jeg avbestilt.
Forvarming osv. burde jo fungere når du har aktivt abonnement.
Er 12V-batteriet i orden?

rsolva

Sitat fra: Model Y på onsdag 06. mars 2024, klokken 11:25Forvarming osv. burde jo fungere når du har aktivt abonnement.
Ja, det burde ha fungert, hehe.

Sitat fra: Model Y på onsdag 06. mars 2024, klokken 11:25Er 12V-batteriet i orden?

Ja, har ingen mistanke til at 12V-batteriet er dårlig. Andre funksjoner i appen fungerte sånn någenlunde (styring av lading).
VW eUP! 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA