Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hensiktsløst å bestille en Polestar 2??

Startet av Roy Aasen, søndag 13. oktober 2019, klokken 17:19

« forrige - neste »

Roy Aasen

Etter utsagn fra produsenten skal det produseres "langt under 50000 biler" neste år. Samtidig nevnes det (annensteds)  at at reservasjonene  allerede er  godt oppe på sekssifret antall. (Ønsket var en slik bil til neste høst, men det ser vel heller dårlig ut.)

Blir dette kanskje den ny flippe"kongen"?😊.

Kilde : https://www.tek.no/artikler/10-av-de-mest-spennende-elbilene-som-kommer-i-2020/475770

Edit: Lagt til kildehenvisning

Spajderman

Ordrenummerne er sekssifret, men de begynte ikke på 0, så ingen veit hvor mange som har bestilt og Polestar vil ikke dele det. Representantene på 2 on tour opplyste at om man legger inn reservasjon nå, får man bil i juni/juli.

Jeg fikk også beskjed om at de hadde et peoduksjonsmål på 28.000 biler neste år, langt flere enn de fleste andre produsenter ruller av samlebåndet, så det er ingen grunn til å tro at dette blir noen "flippekonge"...

Polestar

Alle har sekssifret reservasjonsnummer på forhåndsbestilling, inkludert de aller første som bestilte. Jeg har for øvrig ingen tro på at det er over 100.000 aktive reservasjoner. I tillegg vil en betydelig andel falle fra før endelig bestilling. Mange av bestillingene er også fra markeder med senere oppstart av leveranser enn Norge.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

Roy Aasen


Roy Aasen

Reservering gikk bra. Nr 500000 ett eller annet😁

bno


Spajderman

Om du sjekker ut Polestar Owners Club Norway på facebook er det noen som har laget en ganske fin oversikt som viser bestillingsnummer ift. bestillingsdato og lignende. Viser iallefall at det ikke er sammenheng mellom nummeret og antall reservasjoner om ikke annet 😉

Roy Aasen

#7
Seks siffer er  riktig.😁. Helt nøyaktig er det 54506(ni)

På fjesboka er jeg ikke.

stesch

På visning i dag oppga de levering juni neste år for de som for bestiller nå.

bno

Mener at de som setter seg på venteliste og betaler 10K vil kunne får bil i juni. Er det korrekt oppfattet?

Trond.m

Sitat fra: stesch på lørdag 19. oktober 2019, klokken 17:03
På visning i dag oppga de levering juni neste år for de som for bestiller nå.
Det er vel bare foreløpige / ikke bindene bestillinger nå ? Forhåndsbestilte i mars, og da får man vel informasjon om når det er klart for kontrakt. Ennå er jo ikke prisen for hengerfeste og alle spesifikasjoner låst. At de ikke heller har bekreftet varmepumpe gjør at jeg stiller meg tvilende til levering i første leveringer mai som det står i konfiguratoren.

Chimp

Sitat fra: bno på lørdag 19. oktober 2019, klokken 22:47
Mener at de som setter seg på venteliste og betaler 10K vil kunne får bil i juni. Er det korrekt oppfattet?

Såfremt du også bekrefter bestilling i starten av 2020 når det er mulig, ja.

Roy Aasen

Regner med at Polestar melder seg når den tid kommer. Jeg sitter klar!

bno

Sitat fra: Chimp på søndag 20. oktober 2019, klokken 09:58
Sitat fra: bno på lørdag 19. oktober 2019, klokken 22:47
Mener at de som setter seg på venteliste og betaler 10K vil kunne får bil i juni. Er det korrekt oppfattet?

Såfremt du også bekrefter bestilling i starten av 2020 når det er mulig, ja.
ja akkurat. Jeg har en leding garasjeplass skjønner du  ;D Ventebilen E-Up er grei ....

Toft


Er det noen som vet hvordan praksisen med reservasjonslistene fungerer? Jeg var relativt tidlig ute med å reservere bil og fikk et lavt nummer. Men er det sånn at dette ikke er av betydning når det åpnes for endelig bestilling i januar, og at alle de som da rekker å trykke inn en bestilling før meg da får levert bil før meg?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA