Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Batterier fra Renault Kangoo Electric i topp stand!  (Lest 590 ganger)

stiandr

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 3
    • Vis profil
Batterier fra Renault Kangoo Electric i topp stand!
« på: Torsdag 10. Oktober 2019, klokken 19:17 »


Elbil batterier fra Renault Kangoo Electric i topp stand til Salgs. For luftkjøling.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=160091996

Disse batteriene er rekondisjonerte etter NASA metoden og grundig testet med høy strøm slik at man med sikkerhet kan si at de kan brukes i Elbil uten problemer. Mer om dette til slutt. Har også noen batterier med litt lavere strømstyrkekapasitet som selges rimeligere.

Pris per stk 850,-
Har 29 stk som er testet og i bra stand. Samlet pris for alle 29 stk kr 18000,- Har du en Renault Kangoo Electric som trenger nye batterier så kan dette være en god deal for å holde bilen i gang i lang tid fremover.

Batterier som er relativt god stand, men som ikke anbefales å bruke i bil:
kr 450,- per stk. Disse yter fortsatt 90-100ah men ved lavere strømstyrke og er dermed gode å bruke i batteribank tilkoblet f.eks solcelle anlegg, fritidsbatterier til båt, bobil, campingvogn etc og man kan forvente mye lengre levetid enn ved bruk av blybatterier (som i praksis heller ikke har den kapasiteten som oppgis, noe disse har). Kolbe 2 stk batterier i serie for å få 100ah 12V, eller 4 i serie+parallel for å få 200ah 12v. Her er det mange muligheter for 24v, 36v og 48v pakker. Ta kontakt for priser ved kjøp av flere batterier.

Metode brukt for recondisjonering og testing:
Batteriene er først tappet helt ved lav strømstyrke. Deretter kortsluttes batteriene helt i 4 døgn. Deretter overlades de med ca 135-140Ah og det blir tatt vannservice (vannservice skal kun gjøres etter "commisioning charge, når batteriene er fulladet/overladet og fortsatt varme). Så testes de med 75A trekk ned til 4,5V (Datastyrt test, CBA Battery analyzer). Blokker som da leverer fra 103Ah eller mer godkjennes for bilbruk. Under opplading sjekkes også om noen av cellene blir varme. Og det sjekkes at utladningsgraf ser riktig ut (hvis den stuper på slutten er det ofte en dårlig celle som går helt tom). Andre metoder for recondisjonering har med tiden vist at blokkene feiler igjen ved bruk i bil, etter varierende tid, så er ikke å anbefale.

Ta kontakt for mer info.