Vi som bestilte bilen i August (og senere)

Startet av Slarre40, ons 02. okt 2019, kl. 07:48

« forrige - neste »

grini

Sitat fra: magnusalu på ons 11. des 2019, kl. 12:37
Bestilte min Tesla Model 3 Performance 24. september, og har fått oppgitt 14-21. desember som estimert utleveringsdato (i Drammen). Ringte de i dag, og fikk da beskjed om at det nok kunne ta litt lenger tid, og de håpet å få levert ut mellom 25-31 desember.

Hjelper ikke meg stort når jeg trenger bil til jul..

Jeg bestilte samme dato som deg samt fått oppgitt samme estimerte utlevering. Helt utrolig om de ikke klarer å utlevere før 24 des... Det blir en skikkelig nedtur

magnusalu

Sitat fra: knegg på ons 11. des 2019, kl. 12:56
Sitat fra: magnusalu på ons 11. des 2019, kl. 12:37
Bestilte min Tesla Model 3 Performance 24. september, og har fått oppgitt 14-21. desember som estimert utleveringsdato (i Drammen). Ringte de i dag, og fikk da beskjed om at det nok kunne ta litt lenger tid, og de håpet å få levert ut mellom 25-31 desember.

Hjelper ikke meg stort når jeg trenger bil til jul..

Hadde du en spesiell kombinasjon av farger og slikt? Står jo 5 M3P på inventory i Drammen.
https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/m3?TRIM=LRAWDP&arrangeby=plh&zip=&range=0

Ikke spesiell kombinasjon i det hele tatt. Hvit lakk med sort interiør. Det står en tilsvarende inventory i Oslo/Drammen, men den har gått over 13k kilometer.

Fikk beskjed i midten av november at den var på båt, så jeg skjønner virkelig ikke at det tar så lang tid.

krisun27

Jeg og irriterer meg over utsettelser ved levering.

Bestilte og en inventory 16. november. Fikk estimert levering november/desember da den stod i Belgia og skulle til Norge straks.
Fikk så estimert 10-17 desember. Ringte i forrige uke, og da sa de at den ankommer Trondheim 18. november. Ringte igjen i dag, og nå sier de mellom julaften og nyttårsaften.
Jeg har bestilt en helt vanlig blå/svart 18" uten noe mer...
Har sett flere like biler dukke opp i inventory i mellomtiden, så begynner å bli lei av utsettelsen.

lobart31

Hei!
Jeg har bestilt TM3 LR den 02.november. Blå med svart interiør, 18" felger, hengerfeste og uten vinter dekk. Idag fikk jeg bekreftelse på levering i Bergen den 17.12. 6 dager til :)

knegg

Ringte igjen i dag og hørte. De hadde ikke noen fast dato, men det ble i løpet av neste uke :)
2020 Model 3

Joadal

Bil inn til Forus 18. Levering den 20! Det blir min første kjøretur i elbil og kjøretur på hele 11 timer opp til jul på Sunnmøre dagen etter 😁

knegg

Sitat fra: Joadal på ons 11. des 2019, kl. 16:34
Bil inn til Forus 18. Levering den 20! Det blir min første kjøretur i elbil og kjøretur på hele 11 timer opp til jul på Sunnmøre dagen etter 😁

Hvorfor har du levering på Forus og ikke Skodje?
2020 Model 3

Joadal

Sitat fra: knegg på ons 11. des 2019, kl. 17:12
Sitat fra: Joadal på ons 11. des 2019, kl. 16:34

Hvorfor har du levering på Forus og ikke Skodje?

Trudde ikke det skulle ta så lang tid med levering 😉 Bor i Sandnes.

krisun27

Da fikk jeg også endelig leveringsdato. 23.12 i Trondheim, dagen før dagen. Lurer nesten på om julaften blir dagen etter dagen i år ;)

Stylus

Da fikk jeg og utleveringsdato! En uke før antatt 😁 dette blir moro!

Thouen

Da har jeg mottatt min TM3P på Forus-Stavanger. For en fantastisk bil!

Til info: Svart TM3P med svart interiør. Bestilt og levert med 20" vinterhjul.

Kort oppsumert:

- Hyggelig kar som tok imot meg som gikk rett på sak (30 min forsinka, men ventekaffien var god den). Jeg fikk se om alt var på stell, og Tesla-duden viste meg alle nødvendige funksjoner, samt opprette mobilnøkkel i samme slengen.

- Selv med bare to dagers notis, var alle papirer på plass for leveringen (registrering, forsikring og lån). Jeg signerte bare på mobilen til Tesla-duden at jeg mottatt bil og at leveringslisten stemmer.

- Gjennomgang og levering av bil tok ca. 1,5 time med ventetiden. Han var veldig åpen for spørsmål og tok seg tid til å forklare alt så godt han kunne.

- Bilen oppfører seg som den skal. Små skrikelyder fra rattet når jeg snur skarpt, men disse lydene har gradvis forsvunnet med et par timers kjøring i dag. Ellers må vindusviskere og speilene kalibrere seg skikkelig - er ekstremt dårlig vær i Stavanger akkurat nå, og jeg slet litt med treg auto-dimming på speilene i mørket.

- Nevnte jeg at det er en fantastisk bil? :)
2020 Tesla Model 3 Performance

Gohlas

I dag fikk jeg også SMS med bekreftet leveringsdato 20. desember i drammen. :)

T-3

Får etter planen overlevert bil i Drammen i morgen.
I går dukket det opp faktura på nettsiden, og jeg ordnet betaling med en gang. Ikke lenge etter kom det kreditnota på nettsiden, og ny faktura. Alt helt likt, men forskjellig betalingsreferanse. Ringte inn og de sa det var en hickup i systemet, betalingen skulle uansett være linket mot mitt kundenummer så ingen grunn til uro. I morges dukket kreditnota nummer to opp, og i ettermiddag faktura nummer 3. Nå "etter stengetid" har jaggu kreditnota nummer 3 dukket opp, og ny faktura nummer 4. Ser ingen forskjell på noen av dem, annet enn at betalingsreferansen som skal brukes er forskjellig hver gang. Er det flere som opplever en "shitstorm" med fakturaer og kreditnotaer?
Har fått midlertidig vognkort EB 17xxx så man får tro at alt går i orden.

grini

Ser at mange fikk sms idag!
Jeg fikk utlevering 18. des i drammen, om akkurat en uke. Fint det.
Noen som vet når ca man får informasjon om betaling etc?

Thor André Andersen

Sitat fra: grini på ons 11. des 2019, kl. 19:48
Ser at mange fikk sms idag!
Jeg fikk utlevering 18. des i drammen, om akkurat en uke. Fint det.
Noen som vet når ca man får informasjon om betaling etc?
Jeg fikk faktura i dag, to dager før levering. Bilen ble også registrert i dag. Tesla skal ta kontakt for betaling.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Venter på Tesla Model 3 LR/AWD/Sort/Sort/HF

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA