Vi som bestilte bilen i August (og senere)

Startet av Slarre40, onsdag 02. oktober 2019, klokken 07:48

« forrige - neste »

Øyvind.h

Svært få banker tilbyr straksbetaling, og noen banker skriver at de har straksbetaling (eksempelvis DNB) uten at de faktisk har det. De kaller bare betaling med umiddelbar kontobelastning for straksbetaling, selv om mottakeren ikke får pengene med en gang.

I tillegg er maks beløp for en straksbetaling per i dag 500.000,-. Du får altså ikke betalt mer enn det som en enkelt straksbetaling.

Alle norske banker er pålagt å kunne motta straksbetaling.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

CorsoDante

Sitat fra: Slarre40 på tirsdag 26. november 2019, klokken 13:08
Ikke bare at nettbanken tilbyr straksbetaling, men helt definert HVILKE banker.

Vår bank har straksbetaling, men IKKE til CityBank, fant vi ut da vi skulle straksoverføre til Tesla :-D
CityBank er ikke en norsk bank, og da ble det krøll.

Jeg ble også litt svett da Sbanken ikke tilbød straksbetaling til komersielle aktører. Heldigvis kunne jeg krysse av for umiddelbar belastning, og da ble kvittering generert sporenstreks.

God presisering av Øyvind; Sjekk at banken din tilbyr umiddelbar belastning (ikke straksbetaling), med der tilhørende automatisk generering av kvittering (som man sender til Tesla for bekreftelse, pr. e-post).

At amerikanske banker, herunder Citi Bank, er vanskelig å involvere i (internasjonale?) transaksjoner burde ikke overraske noen ;)
TMYP HW4 / TM3P Atom

knegg

Jeg bestilte bilen forrige fredag, har fått foreløpig levering i romjulen.
Svart/svart LR AWD
2020 Model 3

Ewout

Sitat fra: studmed på tirsdag 26. november 2019, klokken 13:08
Jeg har estimert levering 1-8 desember, long range, men fortsatt ikke fått leveringsdato. Noen som har fått leveringsdato enda? Jeg ringte inn og da fikk jeg beskjed om at bilen var under transport, men ikke noe eksakt.

Helt lik for meg og. Ringte til Tesla Delivery i går og fikk høre at bilen var fortsatt under transport. De tvilte litt om tidligere oppgitt dato (1-8 des) skulle rekkes. :-[

Jeg hadde satset på en liten roadtrip opp og ned til Nederland etter den helgen, men det rekker jeg da ikke...
Life is electrifying :-)

krisun27

Jeg fikk nettopp mail med estimert leveringsdato 10-17. desember.
Blå/Svart SR+

Smekk

Fikk SMS for litt siden: Levering av din Model 3 har blitt booket til 11.12.2019.
Tidligere estimert levering mellom 01-08.12.2019.

Uansett, happy pirate   8) :+1:
TMYP 22 - Bestilt
E-Golf - 19
TM3 AWD Long Range- 19

Joadal

Når bestilte dere?
Selv bestilte jeg LR 22.10 og venter fortsatt i spenning på antatt levering eller leveringsdato.

Ewout

Sitat fra: Ewout på tirsdag 26. november 2019, klokken 21:16
Sitat fra: studmed på tirsdag 26. november 2019, klokken 13:08
Jeg har estimert levering 1-8 desember, long range, men fortsatt ikke fått leveringsdato. Noen som har fått leveringsdato enda? Jeg ringte inn og da fikk jeg beskjed om at bilen var under transport, men ikke noe eksakt.

Helt lik for meg og. Ringte til Tesla Delivery i går og fikk høre at bilen var fortsatt under transport. De tvilte litt om tidligere oppgitt dato (1-8 des) skulle rekkes. :-[

Jeg hadde satset på en liten roadtrip opp og ned til Nederland etter den helgen, men det rekker jeg da ikke...

Da fikk jeg i stad en sms og mail at levering skal skje fredag 6 desember kl. 14:30 i Drammen :D :D :D
Life is electrifying :-)

joherszch

grini

Jeg er like håpefull hver dag jeg ser det er mange som får melding, men dagen ender stille hos meg hver gang..  :(
Bestilt 24.09....

Tf4now

Da har jeg fått VIN nummer

Bestilte 1 nov, fikk VIN i 27 NOV. Skal leveres i DES en gang.

sbjarnas

Bestilte 27 august SR+ (grå/sort/hengerfeste/aero), fikk SMS og epost i dag om levering 11 desember i Drammen.

studmed

Fikk levering 11. des i Drammen. Estimert var 1-8 des. Venter spent i 2 uker nå!

Bibba

Har fått levering 12.12 i Kristiansand. Er det flere med Perfomance utgave som får rart resultat når de legger inn VIN i https://teslatap.com/vin-decoder/?
Jeg har VIN: 5YJ3E7EC6LF57xxxx hvor  C = Base A/C Motor, Tier 2 Battery (31-40 kWh)

grini

Sitat fra: Bibba på torsdag 28. november 2019, klokken 11:25
Har fått levering 12.12 i Kristiansand. Er det flere med Perfomance utgave som får rart resultat når de legger inn VIN i https://teslatap.com/vin-decoder/?
Jeg har VIN: 5YJ3E7EC6LF57xxxx hvor  C = Base A/C Motor, Tier 2 Battery (31-40 kWh)

Jepp!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA