Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som bestilte bilen i August (og senere)

Startet av Slarre40, onsdag 02. oktober 2019, klokken 07:48

« forrige - neste »

Slarre40

Vi er vel mange som venter på bil i disse dager og begynner å forstå at vi må vente en stund til?
Forstår det slik at det i sommer var smart å bestille Performance med hvitt skinn, for de var det mange av..?

Hva har dere andre bestilt?

Min bil ble bestilt 5 August
Hvit AWD-LR
Sort skinn
HF.
Forventet levering en gang i fremtiden.
Trondheim

eskhyo

Bestilte identisk bil med deg 2. august og fikk utlevert forrige uke.

Tahir Munir

Bestilte bil med nesten samme konfigurasjon, uten HF og med AP pakken.
Den ble bestilt 24. Aug.

Jeg har vel ikke ventet like lenge som de fleste, men begynner uansett å bli utålmodig da det sto estimert leveringstid i September. Nå er vi i Oktober, og jeg har lest at folk har fått beskjed fra Tesla om at bilen deres ikke vil komme før slutten av dette året! Er redd det også gjelder oss som fremdeles venter.

Jeg selv har prøvd å komme i kontakt med Tesla både via mail og tlf uten hell.

hlun

Bestilte 21. Sept. og ble forespeilet levering sent november/desember. Bor i Ålesund.
Blå AWD-LR
Sort skinn
HF
FSD
Sportsfelger x2.

Skal gi en lyd om jeg hører noe.
2016 e-Golf, Pure White, 18" Durban (Levering uke 43/44)

morander

Bestilte 23. august. Levert Drammen 26. september - Feilfri bil :+1:
LR AWD - HF
Hvit/hvit
FSD
19" Sommer 18" Vinter
Tesla M3 LR Hvit/Hvit HF FSD

Dudex

Bestilte 13.8, og hentet på lørdag 28.9. Hadde ikke hørt noe siden jeg bestilte, også ringte de fra delivery på mandagen samme uke, og spurte om jeg ville hente i Drammen istedenfor Krs. Var 2 uker ventetid for Krs, så slo til.

SR+
Blå/Sort
19'' Sommer og Vinter
FSD
Uten HF

Veldig fornøyd.

runebulk

Bestilte grå/svart Performance fsd 12.08. Var i drammen for å hente fredag 27.09, men etter 2 timers venting fikk jeg beskjed om at det var noe galt med laderen i bilen. De klarte dog å fikse dette med ny programvare så jeg fikk hentet den på mandag.

Tahir Munir


Slarre40

Sitat fra: Tahir Munir på onsdag 02. oktober 2019, klokken 13:05
@Slarre40, har du fått VIN-nummer?

To ganger i kildekoden, men nå er det ingenting :-)
Salg sier at de leter etter en , men jeg har lagt hele håpet på is og håper på bil en gang før jul...
Max to stjerner i boka for Tesla. Til og med Posten Norge har bedre kundeservice.
Trondheim

Tahir Munir

Sitat fra: Slarre40 på onsdag 02. oktober 2019, klokken 15:15
Sitat fra: Tahir Munir på onsdag 02. oktober 2019, klokken 13:05
@Slarre40, har du fått VIN-nummer?

To ganger i kildekoden, men nå er det ingenting :-)
Salg sier at de leter etter en , men jeg har lagt hele håpet på is og håper på bil en gang før jul...
Max to stjerner i boka for Tesla. Til og med Posten Norge har bedre kundeservice.

Helt enig. Jeg har hørt ganske mye bra om kundeservice fra Tesla, men egen erfaring sier tvert det motsatte. "Førsteinntrykket er det siste inntrykket", og her ligger Tesla ganske dårlig an. Greit nok at det kan bli litt forsinkelser når det er stort press, men hva skjer med å holde kundene oppdatert underveis? Eller svare på tlf/mail? Det er vel en del av jobben for de som er ansatt i kundeservice avdelingen, og det er det de får betalt for..

Jeg fikk selv VIN i kildekoden, men den forsvant for 3 uker siden og ikke fått noe etter det.
Jeg sjekker kildekoden hver eneste dag i håp om en oppdatering på VIN, men nei da...

The_M

Jeg bestilte bil 23. juni og fikk utlevert 24. september. Bilen var strøken bortsett fra en mindre lakkuregelmessighet i fra det som ser ut som fuglebæsj under transport. Tesla anmerket dette selv, men fikk beskjed om at jeg må bestille service på dette innen 60 dager via appen om jeg ønsker å få det utbedret.

For de av dere ikke vet dette: Om dere finner en bil i inventory som matcher ordren deres så kan dere få endret bestillingen til å dekke denne bilen, men dere må selv følge med på inventory-listene. Inventory-biler kan være biler som har blitt avbestilt, eller i konfigurasjoner det har blitt laget for mange av. Det er vel selvsagt også en mulighet at opprinnelig kjøper ikke har akseptert levering pga. defekter.

Lykke til med ventingen - husk at forskning viser at å vente på noe du gleder deg til kan være bra som å faktisk få/gjøre/dra tingen/aktiviteten/til stedet ;)

Slarre40

Sitat fra: The_M på fredag 04. oktober 2019, klokken 00:19
Lykke til med ventingen - husk at forskning viser at å vente på noe du gleder deg til kan være bra som å faktisk få/gjøre/dra tingen/aktiviteten/til stedet ;)

:D
Ja den som venter på noe godt. Problemet er jo bare at jeg hater å vente, og at jeg taper 1400 kr mnd i diesel og bomutgifter. Det er penger jeg kunne brukt til f.eks verksteds og utbedringskostnader på den nye bilen jeg kunne hatt :D
Trondheim

Disig

Bestilte 26. juli og venter fortsatt. Stod "Beregnet levering august" da jeg bestilte. 
Sort/sort AWD-LR
HF
Fullverdige selvkjørende egenskaper
Sport 19" sommer/vinter
Utlevering Drammen

Har fått svar fra Delivery de få gangene jeg har spurt om noe. Siste svar derfra var "Vi har dessverre ikke noe nytt å meddele med tanke på utleveringsdato. Vi venter på at du skal bli koblet mot bil som passer din konfigurasjon før vi kan sette ett estimat." Så da sitter jeg her og krysser fingrene for at jeg får bilen før jul...

castortroy

Bestilte bil 10 september, grå LR AWD sort interiør, standard felger og vinterdekk
Selger ringte meg neste dag og sa det kunne hende jeg fikk bil i september, tre dager senere ringte han igjen og sa det ble november, men ingen spesifikk dato.

Tenker jeg må vente til november, men vet jo aldri. Hadde jo vært noe å få bil i morgen, vet jo aldri hva delivery kan finne på å tilby :P

Model 3 Martin


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA