Reiseplanlegger TM3

Startet av e-Golfer, tirsdag 01. oktober 2019, klokken 09:28

« forrige - neste »

e-Golfer

Hei,

Overtok min TM3 Base Performance på torsdag, og er knallfornøyd.

Skal på langtur til helgen, og ønsker å planlegge turen. Når jeg forsøker på Tesla sin reiseplanlegger, så har ikke den TM3 inn (kun S og X). Og så vidt jeg skjønner så er ikke alle SC "oppgradert" for TM3 enda (Solli Østfold blant annet). Dermed er ikke den brukanes.

Videre, er det slik at jeg ikke har klart å legge opp en rute på navigasjon i bilen der jeg kan legge inn flere stopp for å planlegge.

Noen som har noen erfaringer her, eller nyttige tips?
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Jarv!s

Gratulerer med ny bil! :)

Prøv denne! https://abetterrouteplanner.com/
Uansett, hvis du legger inn destinasjoner osv i kartet på bilen, vil den si ifra om ladere. Den vil også kun vise ledige ladere for TM3, så hvis det er ladere som kun er for S og X så vil du ikke se de som tilgjengelig i kartet. 
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Handyman

abetterrouteplanner.com er svaret ja!
Den kan også kjøres i nettleseren i bilen, og dersom du logger inn med Teslabrukernavnet og passord, vil den hente ut livedata fra bilen.
Tesla har et stort forbedringspotensiale på dette området, syns det er rart at det ikke kom noe nytt her i V10.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

DeepFu

En ting man skal være litt obs på med abetterrouteplanner er at ikke alltid er ladestasjonene helt korrekt plassert. Det kan føre til at man blir rutet til feil avkjøring, eller ikke finner laderen. Holdt på å pisse meg loddrett ut når jeg ble ledet forbi en lader på motorveien, og havnet på helt feil plass. Og når man begynner å bli gul på øynene blir man ikke akkurat en rolig og avslappet sjåfør som tenker klart heller.. Men det gikk bra. Såvidt. :o
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

e-Golfer

Ser at det ikke går an å stole på abetterrouteplanner heller.

Den foreslår også lading på Solli (E6 like før Sarpsborg), men den er visst ikke bygd ut for TM3 enda....
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Thomas Parsli

Sitat fra: e-Golfer på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 13:13

Den foreslår også lading på Solli (E6 like før Sarpsborg), men den er visst ikke bygd ut for TM3 enda....

Kan du dele ruten det gjelder?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

RuneW

Det er innstillinger i ABR hvor du kan justere hvilke typer ladere som skal vises. Er disse forandret?

Under er instilling for bare å vise Tesla CCS-ladere:

Du kan ikke vise dette vedlegget.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

GOS

Har du haket av for at du skal kun bruke Tesla CCS?

Edit
Ser RuneW alt hadde gitt deg tipset
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

e-Golfer

Aha, Jeg så ikke den egne settingen på Tesla CCS. Tenkte at når jeg la inn TM3, så skjønte den resten selv.

Takk for svar.

The_M

Enig i at det er rart at den ikke foreslår. Uansett bedre enn Plugshare som nekter å anerkjenne at det finnes en verden utenfor USA...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA