Skrevet av Emne: Erfaring ski-/sykkelstativ til hengerfeste  (Lest 590 ganger)

Brønder

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Erfaring ski-/sykkelstativ til hengerfeste
« på: fredag 27. september 2019, klokken 14:34 »
Hei er det noen som har erfaring med ski- og sykkelstativ på hengerfestet til Model 3?

Jeg ser at Fabbri har et skistativ som kan påmonteres noen armer slik at det kan frakte sykler også
(https://takboks.no/produkt/skiholdere/nyhet-skistativ-til-hengerfeste-feks-tesla-x).

Noen som har noen anbefalinger på ski- og sykkelstativ, evt. hver for seg eller kombinert?

Vinteren kommer snart!

jlan

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Erfaring ski-/sykkelstativ til hengerfeste
« Svar #1 på: fredag 27. september 2019, klokken 14:53 »
Jeg har det Fabbri stativet med sykkeladapter (det er litt mer enn noen armer) . Det var egentlig kjøpt til Model X. Jeg er usikker på om det er beste måte å frakte ski på for Model 3, men som sykkelstativ er det helt topp. Det er også mulig å frakte dekk mm. på det, da det er flatt oppå. Jeg holder akkurat på å rigge det til for å teste det med kano (sammen med takbøyler).
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

S4e

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: fredag 27. september 2019, klokken 21:03 »
Hvis en er litt opptatt av å ha litt glid så ville jeg aldri fraktet ski uten skiboks/-pose.  ;)
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

UpsiDupsi

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 på: fredag 27. september 2019, klokken 22:04 »
God erfaring med Thule Euroway G2, kjøpt på tilbud på THansen. Kjørte TM3 Danmark, Tyskland og Sverige med ein Offroad 15 kg og ein Elsykkel 20 kg på stativet. Einaste problem er å rygga inntil ladestasjon, umulig å sjå når ein må stoppe. Og eit tjuveriforsøk i dk, heldigvis mislykka.

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk

jlan

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #4 på: mandag 30. september 2019, klokken 16:14 »
Fabbri stativ med kano. Dette fungerer veldig bra.  Bøylen som kanoen ligger på er fra skistativet. Forbruk 195 med ca. 60 i snittfart.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF