Må låse opp, -og igjen bilen for å kunne skru på varme med appen...

Startet av ooa, ons 18. sep 2019, kl. 16:03

« forrige - neste »

ooa

Hei, da har jeg hatt min Nissan Leaf 2019 i en uke, og er strålende fornøyd med bilen :) Men, (nok en gang) denne appen som det er skrevet så mye om...

Det virker som bilen / systemet går i "dvale". Hvis jeg på morgen forsøker å skru på varmen via appen så står det bare "sender"... Men, hvis jeg låser opp bilen og låser den igjen, så skrur varmen seg på med en gang når jeg starter det fra appen... Så det virker som om når bilen har stått en stund så mister den kontakten/går i dvalemodus fra omverden og må "vekkes" før dette fungerer... Flere som har opplevd det samme?

moa2070

Samme problem her, må vekke bilen før app virker.

Hvis bilen ikke er låst holder det å åpne en dør og lukke igjen, da virker appen.

Hvis jeg ikke gjør dette får jeg ingen kontakt med bilen, så det virker som om bilen går i dvale eller noe sånt.

FroBe

Da er det ikke bare jeg som har slike problemer. Dette gjelder både varmestyring og sjekk av batteristatus.
Lader man fra stikkontakt virker det som om bilen holder seg våken og responsiv fra app, men ikke ved lading fra ladeboks.
En annen måte jeg har funnet å vekke bilen om morgenen er å slå av lading med fjernkontrollen, da kan man sjekke batteristatus.
Leaf Tekna 2019 40 kWh
Volvo XC70 2012 D5

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA