Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Automatisk åpning av dør funker ikke

Startet av fjanson, fredag 06. september 2019, klokken 07:26

« forrige - neste »

fjanson

Etter oppgradering til 2019.28.3.1 åpner ikke lenger førerdøren seg automatisk når jeg nærmer meg bilen. Noen som har vært borti det samme?

cra

Har du gjort en restart, og evt. sjekket at ikke innstilling for dette er nullstilt? (Slå evt. av og på igjen.) Det hender av og til at innstillinger nulles ved oppdatering.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

zbk

Har hatt samme problem, men ikke SW-relatert i mitt tilfelle. Måtte skifte en boks ett eller annet sted. Hos meg la jeg samtidig merke til at bilen ble tregere til å registrere nøkkelen når jeg nærmet meg.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

fjanson

Har både restartet og sjekket innstillinger. Opplever også at bakluken er treg til å åpne manuelt selv om bilen automatisk låses opp, eller at den ikke vil åpne i det hele tatt og at jeg må bruke fob'en for å åpne. I tillegg opplever jeg tidvis at bilen velger min samboers profil selv om jeg benytter min egen fob. Virker for meg som at alt dette muligens kan være relatert.

geear

Hvor lenge er det siden du har skiftet batteri på fob?

fjanson

Viste seg å være defekt døråpnermodul (eller hva det heter). Ble byttet av Tesla Rud på garantif og til avtalt tid og nå er alt Hunky Dory :-)

Sjøhyene

Skjønner ikke at dere tør å ha på automatisk døråpning. Hva hvis du står parkert langs en trang og trafikkert vei med førerdøren ut mot veibanen? Hvordan løser du det?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

zbk

Døra er veldig konservativ og åpner heller for lite enn for mye. Det går heller ikke så fort at man ikke rekker fram for å holde igjen døra der man anser dette for nødvendig.

Personlig ser jeg på dette som en av de kjekkeste funksjonene på hele bilen :-)

Og jeg har også nettopp hatt inne bilen for å fikse samme problem...
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

ElMarkus

Når kom denne funksjon. Trur ikke jeg har den på min 2016 modell.
Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)
2016 TMX 60D
(Min første Elbil kjøpt september 2020)
97 000km på turteller.
Reservert: CyberTruck fra dag 1. (Når den nå kommer) :)
Bor på Haramsøya ved Ålesund.

geear

Sitat fra: zbk på torsdag 24. oktober 2019, klokken 15:01
Døra er veldig konservativ og åpner heller for lite enn for mye. Det går heller ikke så fort at man ikke rekker fram for å holde igjen døra der man anser dette for nødvendig.

Personlig ser jeg på dette som en av de kjekkeste funksjonene på hele bilen :-)

Og jeg har også nettopp hatt inne bilen for å fikse samme problem...
Det har skjedd at biler har åpnet døra fordi nøkkelen har vært i nærheten, med førerdøra ut i veibanen, som så har blitt tatt av andre kjøretøyer. Er iallfall en som har vært fanget av CCTV og ligger på youtube. Vil anta det er lite å hente på forsikringen i slike tilfeller.

THE

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 24. oktober 2019, klokken 14:43
Skjønner ikke at dere tør å ha på automatisk døråpning. Hva hvis du står parkert langs en trang og trafikkert vei med førerdøren ut mot veibanen? Hvordan løser du det?

Jeg brukte det ei periode, og det er uten tvil en kjekk funksjon, MEN det er ikke egnet til bruk i kraftig vind... Skulle i alle fall vært mulig å deaktivere fra app slik at man slipper at vinden tar tak i døra og vrenger den av hengslene før man rekker å springe bort og ta tak i døra. Og ja, dette er et reelt problem. Det er heller ikke slik at det alltid er mulig å parkere slik at vinden ikke får tak i døra når den åpnes.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA