Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøp av Inventory

Startet av Kim76, onsdag 21. august 2019, klokken 12:33

« forrige - neste »

Kim76

Vurderer kjøp av en inventory model 3, fra en som ikke skal ha den. Hvordan fungerer dette i praksis, blir jeg stående som første eier av bilen med alle garantier og reklamasjons rettigheter i mitt navn?

Er det noen negative ting å tenke på ved kjøp av inventory kontra ny, bilen har gått 1000 km.

Hva med pris, er de verdt det samme som en ny?

Helt ny på dette og har ikke fått lest meg opp noe  ???

erikaak

Hei, står litt i samme situasjon og har ikke svar på alt du spør om, men kan dele noen av mine tanker.
Jeg vet ikke om du blir stående som første eier av bilen, men garantier og reklamasjon vil du jo ha uansett. Dette følger bilen og ikke eier.

Eneste negative jeg kan komme på ved kjøp av en inventory-bil (til riktig pris og ønsket spesifikasjon) er produksjonsdato. Vi vet det blir gjort kontinuerlige forbedringer etter hvert som produksjonen går sin gang, så jeg ville sjekket at VIN-nr er "nyest mulig". Hvilke forbedringer som ble gjort når vet vel ingen, men er uansett en liten trygghet å vite at bilen er "ferskvare". 

Har bilen akseptabel høyt VIN-nr og er riktig priset kontra nybestilling ville jeg ikke hatt noen problemer med å kjøpe inventory-bil.  :) Sitter på gjerdet selv og venter til det nærmer seg kvartalslutt da det ofte kommer en del biler å velge mellom.
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

Morten M.

Kjøp inventory. Nesten uansett mener jeg. Så lenge den er sånn du vil ha. Står den som "brukt" eller "ny" på Tesla sine hjemmesider? Du skal uansett ha alle garantier og full reklamasjonsrett. Men jeg mener du minst bør ha 10000 i avslag.
Tesla Y 2021 LR AWD
Tesla X100D 2019 (pre-raven)(Solgt)
Fiat 500e 2014 (viva mexico)

Dudex

Hvordan fungerer det med vinterhjul og FSD om jeg kjøper en ny fra inventory? Får jeg FSD til samme pris, som når jeg designer bilen selv?

MikkeBoomBoom

Hvis du får tak i VIN/Skiltnummer så er det bare et kjapt søk på Vegvesen om det er registrert fra før:
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/kjoretoyopplysninger?registreringsnummer=

Hvis den er registrert fra før skal du ha betydelig avslag. Om du kan vente og dette er en modell som ikke er av de mest populære kan du avvente til kvartalsslutt og prøve å få til en deal. Sparte selv 25 000kr på inventory.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA