Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prøvekjøring

Startet av geear, tirsdag 20. august 2019, klokken 23:55

« forrige - neste »

geear

En kollega forsøker å få prøvekjørt en X på en lenger tur (en kveld), og det ser ufattelig nok ikke ut som Tesla Stavanger har noen som helst interesse av å selge bil. Er det showroom-konseptet som saboteres?

Først booket jeg prøvekjøring for ham via nettet, i Stavanger, han ble ikke kontaktet på en uke. Prøvde også å ringe hovednummeret til Tesla Stavanger, og mobil til selger jeg hadde kontakt med da jeg kjøpte min X. Ingen svar noen steder, etter flere forsøk. På mandag forsøkte han å ringe flere ganger selv og kom omsider gjennom. Fikk da kontakt med en som kunne informere om at det ikke var noen X tilgjengelig. Da ble det foreslått S, som de skulle sjekke opp i. Så har det vært stille siden.

Jeg må si at jeg som Tesla-eier, og på sett og vis en promotør for Tesla, blir flau på Tesla sine vegne.

oStoreBil

Har samme liknende opplevelse av Tesla Nord tidligere i vår.

Hadde booket og fått bekreftet muntlig at jeg skulle låne en 7 seter lørdag ettermiddag til mandag. Da jeg kom på lørdag var den satt til en annen. Selger jeg hadde kontakt med svarte ikke på telefon og ikke ukene etter heller.

Måtte tvinge gjennom med å få byttet selger til og med, ellers henvist alle sammen til den personen. Helt utrolig.

Smurfboy

Vært borti det samme flere ganger. Både ved kjøp av model s, prøvekjøring av x og kjøp av model 3. At man må mase for å få kjøpt eller prøvd såppas dyre ting er spesielt

geear

Hadde det vært en unggutt uten penger som bare skulle kjøre for å kjøre, men dette er en kar i 60-årene, med lederstilling og mer enn solid nok økonomi. Mulig han er forvist fordi han er leder i olja?  :o

Syns uansett det er flaut, og som aksjonær i TSLA kjenner jeg at det trykker litt i skoen etterhvert, med kommunikasjon, kvalitet og alt mulig annet som skjer for tiden.

kodax

Mange bilder som ble pushet ut forrige kvartal, gir vel lite biler å låne bort. Men det er ingen unnskyldning til ikke å besvare henvendeler.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

boppus

Arrogansen hos Tesla overlever ikke når konkurransen hardner til. Ser frem til det. Ikke fordi jeg ønsker Tesla vondt, men fordi de MÅ bli bedre, eller dø.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

kodax

Sitat fra: boppus på onsdag 30. oktober 2019, klokken 17:25
Arrogansen hos Tesla overlever ikke når konkurransen hardner til. Ser frem til det. Ikke fordi jeg ønsker Tesla vondt, men fordi de MÅ bli bedre, eller dø.
Jeg fikk tilbud om å prøvekjøre før jeg bestilte.
Selv om tre personer i denne tråden har hatt problemer med å få prøvekjørt, betyr allikevel ikke det at det er nomen og at Tesla "MÅ bli bedre eller dø"...makan til dramaqueen;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

boppus

Å, dette er fakta. Har hatt Tesla i fem år, og det er etter mitt skjønn blitt verre. Har du forsøkt å ringe de, f.eks.?

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

kodax

Jeg sier ikke at de ikke kan/burde bli bedre på kundeservice, og heller ikke at opplevelsene som beskrives er reelle, bare at det overdramatiseres en smule meed slike dødsannonser;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

boppus

Dersom alt annet er likt vil alle velge produktet hvor organisasjonen bak tar deg som kunde på alvor. Rett og slett sunn konkurranse der, altså. Ser frem til det, for Teslas beste. Selvsagt vil de da ikke overleve i markedet uten å ta grep.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

o.b.lix

Hvis faktum at kunden ikke blir tatt på alvor hindrer at kunden ikke kommer igjen, skulle hele bilbransjen vært nedlagt i Norge.

Selv Toyota er så "arrogante" at jeg har overhørt kunder som må brøle for å få lånebil...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

oggy007

Vært flere ganger hos Tesla Kr.sand, både i forbindelse med garantisaker og bare for å ut å kikke. Står stort sett alltid X, S og 3 klar for prøvekjøring. Vær gang jeg har spurt har det bare vært å registrere seg, for så å ut og prøve bil.. Rart at det noen steder skal være vanskelig..
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

1000kwh

Sitat fra: o.b.lix på mandag 04. november 2019, klokken 09:03
Hvis faktum at kunden ikke blir tatt på alvor hindrer at kunden ikke kommer igjen, skulle hele bilbransjen vært nedlagt i Norge.

Selv Toyota er så "arrogante" at jeg har overhørt kunder som må brøle for å få lånebil...
Hehe, enig! Jeg lurer ofte på om folk som har Tesla faktisk har eid en annen bil før. Fy fader så mye surr og greier jeg har måtte styre med hos andre. Kan like gjerne si at det var Hyundai og Volkswagen, uten å nevne forhandler.. Fikk blant annet ulevert en bil som jeg selv hadde prøvekjørt (med 500+ km på telleren) og manglende utstyr.

overskyet

Min erfaring her i Oslo er i alle fall at det er null problemer med å få prøvekjørt en Tesla.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA