AP2.5 vs FSD

Startet av Ahmed2810, tir 20. aug 2019, kl. 14:00

« forrige - neste »

Ahmed2810

Hei, jeg er nå på utkikk etter en Model X og prøver å kjøpe en, men litt vanskelig å forstå alt når jeg aldri har kjørt en tesla eller tenkt på å eie en. Så jeg er i nybegynnerfasen. Jeg ønsker å kjøpe en X som enten har AP2.5 eller en AP2.0/2.5 som har FSD. Det er fordi jeg har hørt at man kan oppgradere til AP3.0 gratis

Spørsmålet er: Hva er det som skiller AP2.5 fra AP3.0? Og når kommer i så fall denne? Jeg frykter at jeg venter altfor lenge med å finne en perfekt bil som har FSD og går glipp av mange gode biler som har AP2.5, og enten ikke får oppgradering på en god stund eller får oppgraderingen, men ikke verdt pengene.

Så spørsmålet mer konkret: Hva har AP3.0 som AP2.5 ikke har og når kommer den? Takk

emmern

Sitat fra: Ahmed2810 på tir 20. aug 2019, kl. 14:00
Hei, jeg er nå på utkikk etter en Model X og prøver å kjøpe en, men litt vanskelig å forstå alt når jeg aldri har kjørt en tesla eller tenkt på å eie en. Så jeg er i nybegynnerfasen. Jeg ønsker å kjøpe en X som enten har AP2.5 eller en AP2.0/2.5 som har FSD. Det er fordi jeg har hørt at man kan oppgradere til AP3.0 gratis

Spørsmålet er: Hva er det som skiller AP2.5 fra AP3.0? Og når kommer i så fall denne? Jeg frykter at jeg venter altfor lenge med å finne en perfekt bil som har FSD og går glipp av mange gode biler som har AP2.5, og enten ikke får oppgradering på en god stund eller får oppgraderingen, men ikke verdt pengene.

Så spørsmålet mer konkret: Hva har AP3.0 som AP2.5 ikke har og når kommer den? Takk

EU har reguleringer som i praksis hindrer FSD i å bli brukt i Norge.
Men hvis du vil ha den så må forrige eier ha bestilt FSD eller så må du bestille det selv når du tar over bilen. AP 2.x biler har vel eksistert siden uti 2016. AP 2.5 var høsten 2017.