Kona Krell stereosystem

Startet av Påsan, tor 08. aug 2019, kl. 20:17

« forrige - neste »

Påsan

Sitat fra: Powerflux på søn 24. mai 2020, kl. 23:50
Regner med at dette også gjaldt hjulbuer?
Hvilke produkter brukte du?

Hjulbuer inne i bagasjerommet, ja. Har ikke fått lagt noe ekstra sprayisolasjon el.l. da jeg mercasolbehandlet bilen. Brukte standard biltema isolasjon, med gummi/asfalt (medium type) og skumgummi oppå denne igjen. Brukte vel 1cm skum såvidt jeg husker, og i flere lag der det passet seg slik.

Powerflux

Sitat fra: Påsan på man 25. mai 2020, kl. 17:18

Hjulbuer inne i bagasjerommet, ja. Har ikke fått lagt noe ekstra sprayisolasjon el.l. da jeg mercasolbehandlet bilen. Brukte standard biltema isolasjon, med gummi/asfalt (medium type) og skumgummi oppå denne igjen. Brukte vel 1cm skum såvidt jeg husker, og i flere lag der det passet seg slik.
Takk for tips :+1:

Er det mye hassle å få ut baksetet og interiøret? Må si støyen bra bagasjerom og hjulbuer er noe i overkant ::)
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Påsan

Bare i orden :) Tja, litt pes å få ut plastdekslene som sitter i døråpningene bak, men hvis du har vært borti tilsvarende eller gjort liknende ting tidligere burde det være grei skuring.
Du kommer langt med et skrallesett (eller i verste fall fastnøkler) og en skrutrekker om du ikke har interiørverktøy. Er nesten ett år siden jeg demonterte "baken" nå, så husker ikke alle detaljene, men det var enklere enn han gjør det i denne videoen;
https://www.youtube.com/watch?v=OFVn2GOpeTs . Jeg fikk det til uten å demontere de to 10mm boltene han refererer til (mener jeg dro fra hverandre setedelene, da de linkes med en metallstang som kan dras ut. Du ser det når du holder på ;)
Jeg brukte par timer eller så på hele affæren om jeg ikke husker feil.

Påsan

Sitat fra: Påsan på lør 23. mai 2020, kl. 17:13
Jeg lydisolerte bagasje

Beklager sein tilbakemelding på dette; jeg brukte produktene til biltema. Gummi i bunnen og i strimler, deretter 1cm selvklebende lydisolasjon. Så ikke noe fancy, men fungerer ok.

Lofotveggen

Hei, gjorde du noen endringer på Krell anlegget eller ble det for dyrt å gjøre noe med dette?

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA