Performance med hengefeste i inventory!

Startet av aj1240, man 05. aug 2019, kl. 13:31

« forrige - neste »

texaz

Jeg var selv litt på nippet til å handle men kom til å tenke på at de tok seg i overkant betalt for en softvare oppdatering. Kostet vel 25k over den vanlige lr versjonen med hengefeste.

TRK

Så på et annet forum at det er noen som har brukt litt tid på å sjekke hva slags bakre motor Performance og LR AWD er levert med. Alle Performance de hadde sjekket hadde en type 980 bakre motor. Dette skulle stå på et merkeskilt som visstnok skal være relativt synlig ved å lyse / kikke inn rundt bakhjulet. Denne ble og funnet på en del LR AWD, men der ble det også i "nyere tid" funnet en tilsynelatende ny motor, en type 990. Denne 990 typen hevdes det da at de ikke har observert på noen Performance. Hvis dette er tilfellet så hadde da altså både Performance og LR AWD i en periode samme bakre motor, men det virker som LR AWD nå leveres med en ny type. Mindre inverter? Hvorfor slike Peformance biler uten PUP bare selges som inventory og ikke kan bestilles på nett eller off-menu vet ikke jeg. Kanskje de selger færre performance enn de liker og har motorer til overs? Det spøker kanskje litt for de som håper det skal komme en generell "un-lock" av LR AWD på ett eller annet tidspunkt da. Den som har Tesla får se :)

Solheim

Frem til begynnelsen i år har RWD, AWD og P hatt samme bakre drive unit, 1120980. Men nå ser det ut som AWD blir levert med 1120990 og P fortsatt med 980. Jeg selv har 990 og hadde utlevering i Mars.

Morsk

Sitat fra: aj1240 på ons 07. aug 2019, kl. 13:45
Sitat fra: Bart på ons 07. aug 2019, kl. 13:39
Sitat fra: aj1240 på ons 07. aug 2019, kl. 13:18
Fikk akkurat bekreftet fra Delivery Team NO at det er korrekt konfigurasjon på disse  ;)

Antydet de noe om dette er en kombinasjon som har kommet for å bli, eller er det kun en test for evt å sjekke interessen i markedet?

Kan være tilfeldig inventar de bare vil bli kvitt.
Alternativt noe som kan bestilles off-menu i butikkene, men siste jeg var innom Grorud og spurt om performance uten hardware pakken så de bare ut som noen store spørsmålstegn og ante ikke hva jeg pratet om i det hele tatt.

Opplevde faktisk det samme. Ringte til Drammen og de sa at det ikke eksisterte.. Så måtte jeg overtale han til å gå inn på hjemmesidene.. Han stusset veldig og sa han måtte sjekke det med sin avdelingsleder.. Han ringte meg opp igjen og sa det stemte, men han skjønte fortsatt ikke at det var mulig.... Må være et prøveprosjekt eller no?
2019 Model 3 Performance- med HF

Morsk

Da fikk jeg mail fra delivery.. Det var en feil i systemet 😭😭😭 så det er snakk om en vanlig LR. Men stusser på at den var dyrere enn en nybestilling (som jeg også har inne) .. De skulle komme tilbake på hvordan de ordner opp i dette..

Tesla65

Har fått oppdatert Final Inovice 3
Men her står det fortsatt Performance til kr467600,-

Performance – Long Range firehjulsdrift
Pearl White lakk
18-tommers Aero-felger
Svart og hvitt Premium-interiør
Autopilot
Tilhengerfeste
Hvit P85 Solgt

Morsk

Sitat fra: Tesla65 på ons 07. aug 2019, kl. 17:42
Har fått oppdatert Final Inovice 3
Men her står det fortsatt Performance til kr467600,-

Performance – Long Range firehjulsdrift
Pearl White lakk
18-tommers Aero-felger
Svart og hvitt Premium-interiør
Autopilot
Tilhengerfeste

Det står det fortsatt hos meg også, men de sa at det har skjedd en feil med samtlige og at de skal ta kontakt med dem det gjelder. :( Vi får håpe feilen er feil...

Magster

De har jo levert mange slike biler i USA, så de finnes, dog ikke med hengerfeste.

geear

Sitat fra: magnetic på ons 07. aug 2019, kl. 13:06
fornuften tilsier at performance uten oppgraderte bremser burde ha høyere forsikrings premie, pga. lengre bremsestrekning
På én oppbremsing så låser begge opp på det nivået at det er ABS-sentralen som må kontrollere fordelingen. Dekk kan derimot utgjøre en forskjell i bremsestrekningen.

Et spørsmål ved en slik sw-oppdatering er om det må gjøres noe hos Vegvesenet. Er LR AWD og P registrert helt likt i Autosys?

Morsk

Da fikk jeg mail fra Tesla.. De har avbestilt den (!) og bare beklaget...  Ikke noe plaster på såret el.

Og da ligger den ute på inventory'n igjen, men nå uten hengerfeste. Så man får preformance uten HW pakka, men ikke med hengerfeste.

Tesla65

Har ikke hørt noe fra Tesla om at bil ikke blir levert som bestilt.
Har FI på konto med levering 28.8 vin 356XXX
Hvit P85 Solgt

TRK

Jeg har heller ikke hørt noe. Har FI på konto jeg og, 03.09 og VIN 423XXX.

Se og siste post i denne:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/tow-bar-on-model-3-performance.153043/

Vi får se.

geha

Nå er det lagt ut ca 30 nye performance AWD med hengerfeste.

Regner med at de ikke klarer å legge ut biler som ikke skal/kan selges to ganger på en uke.

texaz

ærre muli :o :o Livet med tesla er ivertfall ikke kjedelig

Thomas Singstad

Besøkte nettopp tesla for å endre bestilling. Bestilte long range awd performance med hengerfeste.
MEN den kan kun trekke 500kg!

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA