Skrevet av Emne: Bilens tal som grundlag for energiforbrug  (Lest 352 ganger)

jensjacob

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 635
    • Vis profil
Bilens tal som grundlag for energiforbrug
« på: søndag 04. august 2019, klokken 21:57 »
Hej eksperter

Er vi enige om at jeg på grundlag af bilens opgivne gennemsnitsforbrug (x kWh/100 km) samt den kørte strækning med ovennævnte gennemsnitsforbrug kan beregne den forbrugte energi ? Altså den energi der er trukket ud af batteriet ?

Er tallene til at stole på ? Er målingerne valide ?

Mange tak.

Mvh Jacob
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Milk

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 23
    • Vis profil
Sv: Bilens tal som grundlag for energiforbrug
« Svar #1 på: lørdag 12. oktober 2019, klokken 21:15 »
Tror ikke du kan stole på forbrukstall fra VW. Hjemmeladeren sier at den har levert 30-40% mer enn hva bilen sier den har ladet med. Tror ikke alt er tap i ladingen.

individu-el

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 43
    • Vis profil
Sv: Bilens tal som grundlag for energiforbrug
« Svar #2 på: tirsdag 22. oktober 2019, klokken 19:44 »
Jeg kan ikke få det tilbudt passe. Jeg har fx kørt 150 km med 15kWh/100km. Så burde jeg kunne køre ca 210km (31,5kWh batteri). Men det opnår jeg ikke.

Hvis jeg lader på en CCS-hurtiglader kan jeg se at jeg har ca 31-32kWh batteri tilgængeligt, så batteriet er ikke degenereret.

Dvs i min optik kan man ikke stole på forbrugstallet i bilen