Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enyaq i media / Nyheter om Enyaq

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), mandag 29. juli 2019, klokken 13:57

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Muligens disse første spionbildene av ID Crozz kan indikere hvordan hekken blir på Vision iV "SUV" utgaven.
https://www.motor1.com/news/362267/vw-id-crozz-spied-first-time/


batterimannen

Bildet er av Vision E, som er et tidligere konsept av vision iV.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

ToWalkOrDrive

Hva skjer? Absolutt ingenting? Når er premiere på produksjonsmodellen?
Tesla Model Y                         2021-

telcontar

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 08. januar 2020, klokken 15:06
Hva skjer? Absolutt ingenting? Når er premiere på produksjonsmodellen?

VAG tror at kunden fenges av hemmelighold, akkurat som BMW brukte godt over ett år på å fortelle at iX3 er uaktuell for de fleste her på berget. BMW fikk jo god avbestillinger, jeg tror VAG sitter i samme båten der og kun lanserer Vision iV og ID.4 (Cross) med RWD i starten med levering seeeent 2020.

Daniel_0007

Med tanke på id3 blir mest sannsynlig forsinket så blir ikke overasket om denne blir pushet til 2021
Model 3 2019 LR Rwd

tornaldo

Her er det mye ukvalifisert synsing. Det er jo lov. Kan det være en strategi og mening bak det hos VAG, og at de som beslutter dette sitter på noe bedre grunnlag for å ta den avgjørelsen?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

lirekassa

Sitat fra: tornaldo på onsdag 08. januar 2020, klokken 17:02
Her er det mye ukvalifisert synsing. Det er jo lov. Kan det være en strategi og mening bak det hos VAG, og at de som beslutter dette sitter på noe bedre grunnlag for å ta den avgjørelsen?

Ja, det kan man jo synse om  :police:

kodax

VAG er redd for at Vision iV skal spise av ID4-salget og vil derfor ikke lansere ID4 senere enn Vision iV, men de er ikke kommet så langt med ID4 ennå. De er også redd for å lansere ID4 for nærme ID3, men så er de også redd for at TMY kommer før de er klare. Det er helt kaos i ledelsen nå, mange møter med uklare beslutninger, kaldsvetting, neglebiting og nær total kollaps.
(Absolutt ikke synsing!)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

gekko300

I tillegg åpner konkurrentene for bestilling av sine biler (Ford, Polestar, Tesla) nesten før Skoda får vist fram sin bil. Kan bli mange (meg inkludert) som ikke orker vente på sendrektige Skoda...

daktari

Vision iv er ganske sikkert samme software som id4 og hele meb plattformen. Lukter forsinkelser da.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Dieselgubben

Det er rett og slett idiotisk at man ikke kan knø fram et bilde av SUV versjonen. Det er utenfor min fatteevne. Har de så dårlig selvtillit på VW Id4 sine vegne? Er de redd for å ikke oppnå 99g målet for VW om ikke de lanserer den først?

For min del blir Model Y mer og mer aktuell. Også sett i lys av den planlagte ladeutbygginga i 2020.

telcontar

Sitat fra: gekko300 på onsdag 08. januar 2020, klokken 19:38
I tillegg åpner konkurrentene for bestilling av sine biler (Ford, Polestar, Tesla) nesten før Skoda får vist fram sin bil. Kan bli mange (meg inkludert) som ikke orker vente på sendrektige Skoda...

Polestar2 sin konfigurator er tilgjengelig med alle options nå. De åpner nok for bestilling om ikke lenge for de som har betalt depositum

lirekassa

Sitat fra: daktari på onsdag 08. januar 2020, klokken 21:09
Vision iv er ganske sikkert samme software som id4 og hele meb plattformen. Lukter forsinkelser da.

Så du tror med andre ord ID.3 ikke kommer i 2020 i det hele tatt? Da tror jeg du tar feil.

Her er informasjon fra Skoda ifm. avlysningen av forhåndsvisningen:

"Konsekvensen av de nye retningslinjene er at vi dessverre ikke får muligheten til å vise kundene våre den allerede produksjonsklare utgaven av bilen i januar.
Det er viktig for oss å understreke at avlysningen ikke skyldes forhold knyttet til produksjonen, den offisielle verdenspremieren eller når kunder kan få biler utlevert."

kodax

Sitat fra: Dieselgubben på onsdag 08. januar 2020, klokken 22:48
...
Er de redd for å ikke oppnå 99g målet for VW om ikke de lanserer den først?
...
Det er nok ikke grunnen. Skoda er en del av VAG. så CO2-utslipp beregnes vel totalt for alle bilene de selger.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA