Hei,
jeg forstår en god del av klagene dine.
[...] Men Connect EV-appen til Nissan fungerer jo ikke i det hele tatt. Når får jeg ikke engang logget inn på den, til tross for at jeg har gyldig brukernavn og passord som fungerer på nettsidene dems.
Jeg kommer meg inn via websiden, men har sluttet å bruke Nissan sin app pga. forskjellige årsaker.
Hvordan kan Nissan være bekjent med et så pill råttent system, som har vært elendig helt fra første bil ble lansert? Skulle tro etter 8 år at de hadde klart å lage et system som fungerte oftere enn det ikke gjorde det? Det verste er at de markedsfører jo bilene sine med disse «connected» funksjonene og folk tror på dem!
Aner ikke, hvordan de som er ansvarlig kan sove godt. Bruker sikkert ikke den appen selv.
Som sagt, byttet jeg til MyLeaf appen i marketplace for en stund siden. Kan derfor sier lite om hvordan Nissan appen har utviklet seg.
jeg kan bekreftet at backend-en virker veldig dårlig.
- Reaksjonstida er ikke den beste og ikke tilfredsstillende. Appen (nissan og myLeaf) oppdaterer seg etter +10 sek. for å vise sirka statussen av bilen. Nissan appen var etter min erfaring enda mer treg.
- Ladestatus får jeg selden tak it. I tillegg ser jeg bare at bilen lader (eller ikke) og ikke en gang har informasjon om hvor mye den har ladet.
- Vi skal ikke glemme den sikkerthetshullen Nissan hadde i appen sin med å kunne bruke hvilken som helst tilgang for å lese og skrive til og fra bilen. Det gjenspeiler seg i den kvaliteten av backend-en og appen for meg.
Appen og fjernstyring er en del av det man kjøper fra Nissan. Selv om jeg synes bilen i seg selv er helt greit, den ekstra delen man har kjøpt funker ikke i det hele tatt. Min feil, at jeg ikke har tatt det opp med Nissan og presset hardere.
Oppsummert kan jeg sier at det har påvirker kjøpsvalget mitt i vår nå vi kjøpte en elbil til. Er mer fornøyd med løsningen en annen leverandør har.