Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Plass til ski og sykkel i Zoe

Startet av jleftang, tirsdag 16. juli 2019, klokken 14:23

« forrige - neste »

jleftang

Hei,

Vurderer å kjøpe en Zoe men er avhengig av plass til langrennski og landeveisykkel (dog ikke samtidig).

Vet at takstativ egentlig ikke er et alternativ og hadde håpet at dette var mulig inne i en Zoe dersom man slår ned baksetene.

Noen som har prøvd?

Jens


Svein_H

Var ut i garasjen og prøvde akkurat nå. Tror nok jeg kunne ha fått inn sykkelen min hvis jeg tok av framhjulet (prøvde ikke) og skjøv høyre forsete litt lenger fram, men jeg ville ikke ha gamblet på det uten å faktisk ha prøvd den aktuelle sykkelen.

Har ikke bortoverski, så det fikk jeg ikke prøvd ;)
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

eriksj

Sykkel går fint, men avhenger kanskje litt av type, størrelse osv. Har faktisk hatt 3 sykler inni når jeg tok ut ryggen til baksetet og demonterte forhjulene.

Ski går også fint her hvertfall.
2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

KjellG

«Sykkeltilhengerkrok» er kanskje mulig?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA