Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: e-Tron flerfase på IT?  (Lest 4772 ganger)

terjem

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: e-Tron flerfase på IT?
« Svar #30 på: Fredag 06. Mars 2020, klokken 11:13 »
Takk for svar. I appen er det satt opp 3 fas, 25 amp. Tibber måler nå 5.7 ut av laderen. Jeg bruker den vanlige Audi ladekabelen og får 5.3 i bilen. synes det høres ut som om mye tap. Har noen er respons på dette?
mvh terje

daktari

• Medlem i Elbilforeningen siden 2017
  • Gold Member
    • Vis profil
« Svar #31 på: Fredag 06. Mars 2020, klokken 11:28 »
Kan du se hvor mye strøm som bilen trekker fra Easee? Min e-tron trekker 4A mindre enn det Easee tilbyr. 32A vs 28A. Tror det er bilen, ikke Easee: Jeg har også ladet med 16A (både Audi ladekladd og Juice-booster via CEE) på 15A sikring i 24 timer uten problemer, så bilen trekker mindre enn det som tilbys da også.
Det vil kanskje utgjøre noen desimaler kW at spenningen er 220 vs 235V f.eks.?

terjem

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #32 på: Fredag 06. Mars 2020, klokken 11:39 »
Hei
I den grad jeg svarer  på det du spør om - er ikke god på dette. Men i Tibber appen vises det at easee lader med 5.8 ut fra lader. I dashbordet på bilen viser det at bilen lader på 5.2. Så noe blir borte på veien... :-/
t

Hårek

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #33 på: Fredag 06. Mars 2020, klokken 11:45 »
Bilen rapporterer 250-300 W tap ved 1-fas 20 A  (lest med OBDeleven). Tar man med diverse avrundinger så er vel 5,7 vs 5,3 kW innafor.
Ved 11 kW er power_loss_battery_charger rundt 600W.
Audi e-tron 55 2020